Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
  • 0
Mackey

Maringuiden vill lura mig, lr?

Fråga

Hej!

Ännu ett bottennapp i "reklamfloden".

 

Konstigt att det inte går att bli av med sidan annat än genom att svara eller stänga webbläsaren.

 

Det kan väl inte vara för bra för att vara sant?

 

1623407409_Screenshot_20220107-122553_SamsungInternet.thumb.jpg.1e233f28a1befa2643e858989c17fb2d.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

11 svar till denna fråga

Rekommendera Poster

  • 0
2022-01-07 vid 12:10 skrev Peter_K:

vad säger @stavhammar..?

Ingenting hittills.

 

Något måste ju göras åt att "skitreklam" tränger sig in, inte bara här på MG, utan överallt.

Ansvaret för att "hålla rent" måste ligga hos den/de som hanterar och distribuerar reklamen och inte på varje enskild webbsida med reklam.

  • Gilla 2
  • Tack 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Den här har jag också fått. Den omdirigerade dessutom till en ny sida, dvs den hoppade ur Maringuiden in till den där sidan istället. Mycket illa.

 

Det konstiga är att av alla "seriösa" sajter jag besöker, så är det bara på MG jag fått den där typen av uppenbara scams. MG verkar använda sig av en annonsförmedlare som inte är seriös eller för dålig på att få bort "skitreklam". Det borde @stavhammar och co djupdyka i, så att folk inte börjar använda adblockers istället vilket löser problemet för den enskilde men tyvärr bidrar till minskade intäkter för MG.

Redigerad av Brunnsviken
  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Mitt SMS har under en tid bombarderats med det ena låneerbjudande efter det andra. 

Trots att jag har det bara bra hos min egen valda bank. 

 

Rena lycksökare o skojare👿

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Och om jag inte misstar mig så har ICA inget med det där slupmässiga erbjudandet att göra, man skyltar uppenbart med ICAs namn för att det ska framstå som seriöst. Om jag inte minns fel så är det riktigt ruffel och båg det där med enkäten, har för mig syftet är att fiska brukardata/e-postadresser som de sen säljer vidare. 

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0
3 timmar sedan skrev Brunnsviken:

Den här har jag också fått. Den omdirigerade dessutom till en ny sida, dvs den hoppade ur Maringuiden in till den där sidan istället. Mycket illa.

Samma för mig. 

 

Har påpekat detta flera gånger utan gehör...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Hej

 

Ursäkta att jag/vi inte svarat på detta.

 

Vi använder Google Adsense som reklamdistributör och dom är medvetna om detta men det är ett stort problem. Det är legitima företag som annonserar och efter ett tag så säljs detta utrymme vidare till scammers. Det tar ett tag innan det märks av Google och sedan börjar det om, och om igen.

 

Annat alternativ är helt enkelt att deras AdSens e konto blir hackat/övertaget.

 

Det verkar till 90% vara ett problem på mobiler/plattor.

Jag har fått det en gång på maringuiden men jag har hindrat automatiska popups i mobila webbläsare vilket gör att jag noterat vilken annonsör det rör sig om. Och raderat dessa nätverk.

 

Problemet är ni inte ens ser vilken annons/annonsör det är som startar popup ovh då inte ens kan "Anmäla annonsen till Google" vilket jag brukar rekommendera i dessa fall.

 

Men jag gräver vidare i detta, rensar upp i AdSense och har även skickat en rapport till Google igen...

 

Väldigt tacksam för att jag taggas vid dessa tillfällen men missat det i helgen.

 

Trevlig måndag!

 

//stavhammar

@siteadmin

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0
6 timmar sedan skrev Boanjohan:

Och om jag inte misstar mig så har ICA inget med det där slupmässiga erbjudandet att göra, man skyltar uppenbart med ICAs namn för att det ska framstå som seriöst. Om jag inte minns fel så är det riktigt ruffel och båg det där med enkäten, har för mig syftet är att fiska brukardata/e-postadresser som de sen säljer vidare. 

Man kan vara rätt säker på att ICA inte har något att göra med det. Man ska absolut inte svara på sånt där eller ge bort några uppgifter om sig själv. 

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0
3 timmar sedan skrev Peter_K:

Nu hade jag sådan där tur igen och blev utvald! Grattis till mig! 
Hur går det, @stavhammar..?

Orättvist att du blivit utvald två gånger! 😠

  • Haha 2

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...