Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
kossor

Reklam på siten

Rekommendera Poster

Nu har det gått så långt så jag börjar ledsna ur att vara kvar här !!

Varför ? Jo all denna irriterande reklam som surrar runt här på Mg. 

Mitt problem / irritation är följande att varje gång som jag klickar in på en länk eller loggar in här, så kommer en rullist upp nerifrån som banne mig täcker halva skärmen. Jag har försökt få bort detta i ett år nu, och tamme fn så ligger denna reklamslinga kvar om båtdelar. Är det Mg som har det eller ligger problemet i min dator? Hur får jag bort detta ? Har någon kanske har en möjlighet hjälpa till eller uppfattning om hur problemet löses..

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

SKärmdump  ?

(Tryck ALT GR - PRINT SCREEN för att spara det fönster som är aktivt till Urklipp, om det är en Windowsdator)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

@stavhammar brukar hjälpa till att få bort reklam som är olämplig eller förstör sidvisningar.

 

Skicka skärmdump och länk till reklamen (om du vågar klicka på den).

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
46 minuter sedan skrev Mackey:

@stavhammar brukar hjälpa till att få bort reklam som är olämplig eller förstör sidvisningar.

 

Skicka skärmdump och länk till reklamen (om du vågar klicka på den).

Om det är samma som jag ser så är det olika reklam, inte samma hela tiden. Och det som irriterar är att den tar upp en hel del av skärmen. 
Det finns visserligen en liten pil längst till vänster som man kan förminska reklamfönstret med men så fort man byter sida så kommer den upp igen.

För mig så täcker ytan inte mer än (men nog så illa) en fjärdedel av skärmen.

Gillar det inte alls och kanske kan @stavhammar plocka bort det och ”bara” låta högra tredjedelen upptas av reklam. Borde ligga i visningsprogrammet tycker jag.

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
15 minuter sedan skrev ChristerN:

Om det är samma som jag ser så är det olika reklam, inte samma hela tiden. Och det som irriterar är att den tar upp en hel del av skärmen. 
Det finns visserligen en liten pil längst till vänster som man kan förminska reklamfönstret med men så fort man byter sida så kommer den upp igen.

För mig så täcker ytan inte mer än (men nog så illa) en fjärdedel av skärmen.

Gillar det inte alls och kanske kan @stavhammar plocka bort det och ”bara” låta högra tredjedelen upptas av reklam. Borde ligga i visningsprogrammet tycker jag.

I min ilska tror jag jag fann problemet nu, längst ner på sidan finns en blåskriven text inställningar cookies. Klickade där och fick fråga om jag samtycker att Mg får ja ni vet de vanliga frågorna. Klickade i att samtycke medges ej. Och vips nu visas ingen reklam alls. Och denna vidriga och mycket irriterande rullist som hela tiden rullar upp försvann. Gissa om jag klickat och letat både i dator och på site. Kan ju inte vara meningen vi ska ha reklam från alla håll bara för vi är medlemmar här och försöker hålla forumet igång. Reklam är bra i vissa fall men när den blir ett förtret och irritationsmoment , då rinner mitt sinne över iaf.

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Konstig som jag är har jag valt att prioritera ner och ibland prioritera bort sådana företag som tvingar på mig reklam på exempelvis MG.

 

Annars kan man ju använda sig av adblocking, vilket jag tror att MG skulle gilla...😉

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Detta var ett experiment som kördes via Google Ads som ett A/B test.

Några får det och andra inte. VI skall utvärdera detta snart.

 

Jag tycker personligen inte om den typen av annonsering när det tar upp halva sidan på en mobil/tablet. Det skall dock inte bli halva sidan på en dator.

 

Men som noterats så är även inställningar för integritet och cookies uppdaterad.

Detta för att följa regler och lagar etcetera.

  1. Klicka på skölden längst ner på vänstra sidan.
  2. Klicka på Inställningar för integritet och cookies.
  3. Där finns även lite förklaringar under Läs mer...

Vi ser över detta med annonseringen kontinuerligt och det är vår enda källa till inkomster så den är vital för vår överlevnad.

 

//stavhammar

//siteadmin

  • Gilla 2

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
1 minut sedan skrev stavhammar:

Detta var ett experiment som kördes via Google Ads som ett A/B test.

Några får det och andra inte. VI skall utvärdera detta snart.

 

Jag tycker personligen inte om den typen av annonsering när det tar upp halva sidan på en mobil/tablet. Det skall dock inte bli halva sidan på en dator.

 

Men som noterats så är även inställningar för integritet och cookies uppdaterad.

Detta för att följa regler och lagar etcetera.

  1. Klicka på skölden längst ner på vänstra sidan.
  2. Klicka på Inställningar för integritet och cookies.
  3. Där finns även lite förklaringar under Läs mer...

Vi ser över detta med annonseringen kontinuerligt och det är vår enda källa till inkomster så den är vital för vår överlevnad.

 

//stavhammar

//siteadmin

Det förstår jag till fullo, att reklamen är viktig. Men om du ska ha en rullist som kliver upp varje gång du byter tråd eller loggar in. Och denna reklam försvårar / minskar intresset av att vara deltagare på forumet, och fler upptäcker att det inte blir roligt att skriva och hjälpa till att hålla forumet levande, utan väljer att inte vara medlem längre, vilket leder till att siten försvinner. Då behövs ju inte reklam intäkterna heller, eller hur ? Reklam är helt ok men jag vill inte störas så pass av den att jag blir på ren svenska förbannad, att hela tiden uppleva reklam rakt i ansiktet blir enerverande till slut, och då väljer jag iaf att tacka för kaffet. Att hålla skriv och läs sidorna rena utan pop up fönster o dyl anser jag vara viktigt för fortsatt deltagande på forumet.

  • Gilla 3

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tycker det är nog störande med högersidan full med reklam och inbillar mig att mervärdet av de som dyker upp längst ner är minimal. Men jag har ingen koll på hur intäkterna fördelas och inser också att annonserna krävs för att finansiera driften av siten.

  • Gilla 2

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
40 minuter sedan skrev stavhammar:

Vi ser över detta med annonseringen kontinuerligt och det är vår enda källa till inkomster så den är vital för vår överlevnad.

Jag vill påstå att Du har fel. Enda källan till inkomster är definitivt inte annonserna, annonserna är nämligen sekundära. Enda källan till inkomster är faktiskt, hör och häpna, forumdeltagarna och deras aktiviteter. Att forumdeltagarna trivs och är aktiva är faktiskt det primära och Er enda källa till inkomster.

 

Vad är kostnaden för annonsören för att annonsera på ett stendött forum? Vad är intäkten från annonser för innehavaren av ett stendött forum?

 

Jag förstår också att det kostar en slant att driva ett forum även om slanten har blivit betydligt mindre eftersom konkurrensen bland leverantörerna av forum-programmen har ökat. Men när reklamen upplevs som störande har nog foruminnehavaren bara en sak att göra och det är att åtgärda enligt forumdeltagarnas önskemål.

  • Gilla 4

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2021-12-16 vid 18:36 skrev Volvo_Penta:

Jag vill påstå att Du har fel. Enda källan till inkomster är definitivt inte annonserna, annonserna är nämligen sekundära. Enda källan till inkomster är faktiskt, hör och häpna, forumdeltagarna och deras aktiviteter. Att forumdeltagarna trivs och är aktiva är faktiskt det primära och Er enda källa till inkomster.

 

Vad är kostnaden för annonsören för att annonsera på ett stendött forum? Vad är intäkten från annonser för innehavaren av ett stendött forum?

 

Jag förstår också att det kostar en slant att driva ett forum även om slanten har blivit betydligt mindre eftersom konkurrensen bland leverantörerna av forum-programmen har ökat. Men när reklamen upplevs som störande har nog foruminnehavaren bara en sak att göra och det är att åtgärda enligt forumdeltagarnas önskemål.

Jo det är vi väldigt väl medvetna om att det är innehållet/medlemmar/besökare som skapar möjligheten till intäkter.

Det jag menade, och jag tror att du redan vet, är att det är Google som skickar pengarna för det som visas. Men det är en mer teknisk/semantisk diskussion.

 

Jag vill inte heller att annonsering skall vara i störande eller som i detta fall rent j#vla irriterande!

Så jag tror inte att detta är en typ av annonsteknik som kommer utnyttjas på maringuiden.

 

Får passa på att önska en God Jul till alla!

 

//stavhammar

  • Gilla 1
  • Tack 4

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag hakar på tråden med en händelse från idag. Efter att jag på mobil klickat att jag accepterar MGs integritetspolicy etc etc så omdirigerades jag från MG till följande sida, som inte ens är reklam utan direkt lurendrejeri. Inte snyggt.

 

 

22783138-006E-421A-9549-EF269DE61265.png

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
6 timmar sedan skrev Brunnsviken:

Jag hakar på tråden med en händelse från idag. Efter att jag på mobil klickat att jag accepterar MGs integritetspolicy etc etc så omdirigerades jag från MG till följande sida, som inte ens är reklam utan direkt lurendrejeri. Inte snyggt.

Det är riktigt uselt att de som hanterar reklamen, typ Google, inte klarar av att hålla skräpet borta.

 

Jag blir inte särskilt störd av reklamen (oftast) och jag förstår att det ger lite klirr i kassan om man har en välbesökt sida.

 

Sedan är ju den mesta reklamen helt felriktad, men det är ju en annan sak.

Bara för att jag googlar något betyder det ju inte att jag vill köpa detta något.

 

Om jag googlat något som jag vill köpa, tex. däck till bilen, är det ju otroligt korkat att månad efter månad presentera sådan reklam för mig.

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...