Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
MickeWic

Dinghyrings eller Davits

Rekommendera Poster

Hej

Vi skall skaffa en gummibåt till vår båt, Gällande motor så blir det en elmotor Epropulsion Spirit 1.0 Plus. (vi är 2 vuxna och 2 barn som skall använda den)

Men än så länge inte valt gummitbåt eller hur vi skall hänga upp den.

Kollar dels på Dinghyrings eller en Hurley H2O Dinghy Davit System

Vi har två barn på 6 och 8år så vill ju inte de slår i fötterna i något hårt på badbryggan när gummibåten ligger i vattnet och där är väl dinghyringsen bättre men sedan har Hurley något skydd man sätter på delen på badbryggan som sticker upp så kanske inte är så farligt. 

Blir det inte lite jobbigt att se bak med gummibåten så högt upp som den blir med Dingyrings? (jag lägger till med akten)

Gällande jolle tar gärna emot tips, den får gärna inte väga så mycket så man orkar dra upp båten själv, har bla fått tips om Highfield Ultralight 260.

Gällande budget så får det kosta, bättre det blir bra saker. 

Bifogar en bild på båten så ni ser hur badbryggan ser ut och bredden på den

 

bathingplatformF380.jpeg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har satt såna här:

https://www.dinghydavits.com/shop/torte-uga-bwkme

 

De sitter på undersidan av badbryggan och går att vika ner så de hänger ner i vattnet (bra för att hindra att saker (SUP) åker in under badbryggan osv). Blir alltså helt rent på badbryggan när jollen är i vattnet.

 

Din badbrygga ser lite låg ut för det, kanske går att skära in i bakkant och därmed ändå fungera? Kompis satte dem så på sin båt. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

ahh, de har jag sett också, frågan om de funkar med min undersida, så här ser båten ut

IMBF70~1.JPG

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...