Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
Bjaerven

Skillnad på epoxi och epoxi; Amazon vs. Biltema

Rekommendera Poster

Hej,
Har i många år använt Biltemas 1,5 kg-set https://www.biltema.se/bat/batvard/epoxi/lamineringsepoxi-2000045082 och i övrigt bara jobbat med polyester.

 

Nu finns det dock möjlighet att ropa hem ett 4,5 kg-set med epoxi från Amazon för samma pengar, levererat av Dein Epoxidharz https://www.amazon.se/Epoxiharts-professionell-kvalitet-gjutharts-skyddshandskar/dp/B07RZK4T91/ref=sr_1_20?keywords=epoxi+resin+boat+repair&qid=1636997576&sr=8-20

 

Jag är tyvärr inte bevandrad i tyska och har inte sett någon test av Amzon-produkten men jag undrar om någon här har något utlåtande om den?

- Är det kanske en helt annan produkt som inte lämpar sig för laminering med väv?

 

Tacksam för dina spekulationer,

Redigerad av Bjaerven

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Uppdaterar själv här med ett svar från leverantören som anger att det är många kunder som använder produkten för att glasfiberlaminera. Lägger med instruktionerna jag fick om någon mer är sugen på att testa.

image.thumb.png.7b0b0ebe741471d8b4c6f5ae5d6ba89d.png

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
1 timme sedan skrev Bjaerven:

Uppdaterar själv här med ett svar från leverantören som anger att det är många kunder som använder produkten för att glasfiberlaminera. Lägger med instruktionerna jag fick om någon mer är sugen på att testa.

image.thumb.png.7b0b0ebe741471d8b4c6f5ae5d6ba89d.png

Det är onekligen ett attraktivt pris. Hade jag inte haft epoxy hemma hade jag beställt och testat.

Det är en hel del positiva återkopplingar men jag får intrycket att många av dem gjuter.

Har du bestämt dig om du skall beställa eller ej?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
22 hours ago, McLasse said:

Det är onekligen ett attraktivt pris. Hade jag inte haft epoxy hemma hade jag beställt och testat.

Det är en hel del positiva återkopplingar men jag får intrycket att många av dem gjuter.

Har du bestämt dig om du skall beställa eller ej?

Jag reagerade också på att målgruppen verkar vara möbelsnickare som gör färggranna kritbord, det var därför jag mailade och frågade om produkten även funkade för laminering. Mailet blev vidarebefordrat från kundtjänst och besvarat av VD. Ingen aning om hur stort företaget är men jag är beredd att testa.

 

Jag har lagt en 5kg sats i korgen och ska bara samla ihop till ett par ytterligare julklappar innan jag klickar hem och testar inför en omplastning av en durk i en gammal Askeladden.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
6 timmar sedan skrev Bjaerven:

Jag har lagt en 5kg sats i korgen

Klart spännande! Skulle du kunna återkoppla hur den är när du testat?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
17 hours ago, McLasse said:

Klart spännande! Skulle du kunna återkoppla hur den är när du testat?

Absolut, risken är såklart att det blir i vår.

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...