Gå till innehåll
torsdag 18 april 2024
Pyttis

Fevik 21

Rekommendera Poster

Hej alla glada 

jag råkade bli med båt en liten söt snipa jag rädda från en säker död 

men nu till frågorna kan man hitta någon typskylt el va det nu kallas 

och hur om någon har en liten snipa el dyl hyr har ni gjort med förvaring av köks grejer mat mm finns inte nått utrymme nu ju 

MVH Helena 

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej Helena!

Va kul! Vilken tur att snipan råkade träffa på dig 😀 

 

Om du lägger upp några bilder på båten så finns större möjligheter till bättre svar.

 

Kan du även berätta lite mer om snipan? Jag tänker på hur stor den är, vad det är för motor. Är den helt öppen eller kan man gå in i den (om den har ruff)?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

Grattis till båtköpet!

Jag tycker mig känna igen denna snipa, jag skulle tro att den är byggd i Norge. Det finns flera sådana norska snipor som är mer eller mindre likadana. Allteftersom de norska småbåtsvarven gick i konkurs, återuppstod eller slogs ihop med andra varv bytte formarna ägare eller hamnade hos andra tillverkare. Någonting säger mig att det finns ett släktskap med Marex. Eftersökning på Internet så hette exportmodellen ”Dacapo 750”.

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
5 timmar sedan skrev Pyttis:

japp här kommer hon

Det ser ut att vara en riktigt fin dam!

 

Tyvärr (fast det tycker inte jag förstås) är jag en seglare och kan inte mycket om motorbåtar. Därför kan jag inte bidra med speciellt mycket.

 

Ett sätt att få "inspiration" är att titta på bilderna till likadana/liknande båtar som säljs. Här är bilderna till en annons på en Hasla 21. Hasla 21 verkar vara samma modell under ett annat namn.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
12 timmar sedan skrev Georg_Ohm:

Hej!

Grattis till båtköpet!

Jag tycker mig känna igen denna snipa, jag skulle tro att den är byggd i Norge. Det finns flera sådana norska snipor som är mer eller mindre likadana. Allteftersom de norska småbåtsvarven gick i konkurs, återuppstod eller slogs ihop med andra varv bytte formarna ägare eller hamnade hos andra tillverkare. Någonting säger mig att det finns ett släktskap med Marex. Eftersökning på Internet så hette exportmodellen ”Dacapo 750”.

Hej ja du har helt rätt

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...