Gå till innehåll
tisdag 16 april 2024
  • 0
ptrbdiv01

Är Bålsta släpet värt priset?

Fråga

Hej! Jag har köpt en båt inför nästa år och handlaren sålde även trailer. En Bålsta släpet obromsad kärra. Allt bra med detta men har en fråga till er som själva har en trailer av samma märke eller är lite insatta. Jag gjorde en jämförelse av liknande trailers och det slog mig hur mycket dyrare Bålsta släpet är. Inga småpengar heller. Kommer jag få valuta för pengarna och i så fall vad? Eller hade jag kunnat köpa tex en Fogelsta eller Respo och lagt pengarna på nåt roligare?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

3 svar till denna fråga

Rekommendera Poster

  • 0
30 minuter sedan skrev ptrbdiv01:

Kommer jag få valuta för pengarna och i så fall vad?

Går ju inte svara på utan att veta vilket släp det är och ev. till vilken båt. En "Bålsta släpet obromsad kärra" säger liksom inte så mycket då det finns många modeller. Och om du får valuta för pengarna vet ju bara du, för bara du vet hur du tänker använda det och till vilken båt.

Tolkar det sedan lite som att du tycker dig blivit pålurad en för dyr trailer, men det är ju upp till dig som köpare att kolla upp lite alternativ innan du köper. Inte efteråt.

 

F.ö. fungerar nog de flesta trailers, men lite skillnader finns ju med vikter, placering av lyktor, hjul o.s.v. Saker som kan motivera en mycket dyrar, tillsynes snarlik (men ändå inte). Just en obromsad måste ju dessutom vara "rätt" vikt för att få köras i 80km/h med den tilltänkta dragbilen.

 

Köpte själv en sannolikt liknande fast Fogelsta (Brenderup) häromveckan att göra om till dotterns Laserjolle så hon enkelt kan ta den mellan tävlingar, med plats för mastdelar o.s.v. Men kan som sagt inte svara på din fråga i alla fall.

Redigerad av IngemarE

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Just hur det är med trailer från Bålsta vet jag inte men rent genrellt så kan jag väl säga att bålstasläpet är i en klass för sig. De har haft en del fiffiluriga lösningar på olika byggen, skulle jag köpa ett släp och bålsta låg inom min budget så skulle jag köpa det 8 dagar i veckan.

 

//Janne

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Hur mkt dyrare än motsvarande Fogelsta/Brenderup?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...