Gå till innehåll
onsdag 24 april 2024
johan_sjobjorn

Skydda drev / gräsmatta

Rekommendera Poster

Nu står båten på tomten, hela helgen gick åt för en grundlig service, konservering, tvätt, tanktömning, täckning m.m. Drevet har fått sitta kvar och det står ju öven en fuktig gränsmatta så jag tänkte att jag skulle dra en sopsäck över och tejpa fast för att minska risken för korrision.

 

Vad säger ni andra, bra eller dålig idé ? 

 

(den matta ytan beror på att jag spayat det med quicksilver corrosion guard)

 

 

IMG_0528.jpg

Redigerad av johan_sjobjorn

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Njea med tanke på att det ska gå i vatten så har jag aldrig gjort något, har du sprayat quicksilver corrosion guard på anoderna också?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
14 minuter sedan skrev joelfrodin:

Njea med tanke på att det ska gå i vatten så har jag aldrig gjort något, har du sprayat quicksilver corrosion guard på anoderna också?

Nix, monterade de nya efter jag hade sprayat. Det stod att man inte skulle spraya dem.

Anonderna borde väl inte korrodera när den står på land?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
1 timme sedan skrev johan_sjobjorn:

Drevet har fått sitta kvar och det står ju öven en fuktig gränsmatta så jag tänkte att jag skulle dra en sopsäck över och tejpa fast för att minska risken för korrision.

 

Vad säger ni andra, bra eller dålig idé ? 

Är inte drev gjorda för att vara i vatten (t.o.m. salt)? 😀

 

Om du täcker det, se till att det inte är helt tätt så att du får kondens i "skyddet".

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
4 minuter sedan skrev Kane:

Är inte drev gjorda för att vara i vatten (t.o.m. salt)? 😀

 

Om du täcker det, se till att det inte är helt tätt så att du får kondens i "skyddet".

Ja det är väl stor risk att det letar sig in lite fukt. Som det står nu kommer nog propelleraxeln ligga under snö och det vill jag gärna undvika. 

 

Det var nån här som fick korrision efter att ha haft drevet över en gräsmatta. Det kan dock ha berott på nått fel i lackeringen av hans drev.

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...