Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
Effis7

Erfarenhet av Suzuki 225/250 utombordare

Rekommendera Poster

Hej.

Jag ska ev köpa en Buster Magnum med Suzuki 250 eller 225 motor, men har ingen erfarenher av dem.

Kan man köpa en 10-15 år gammal och vad skaman tänka på?

 

Tacksam för svar och diskussion

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hade nog volt 225 hk pågrund av att båten är max hk 225. Kan bli svårt och dyrt att hitta ett försäkringsbolag annars. Hade båten varit godkänt för 250 hade den varit ett självklart val pga vikten. En 225 väger 263 kg och en 250 väger 226 kg och den har även 0,4 liter större cylindrar.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
1 timme sedan skrev Effis7:

Hej.

Jag ska ev köpa en Buster Magnum med Suzuki 250 eller 225 motor, men har ingen erfarenher av dem.

Kan man köpa en 10-15 år gammal och vad skaman tänka på?

 

Tacksam för svar och diskussion

Kolla service historik och att timmar är normalt för motorns ålder. 50h / år är normalt så en 10 åring skall ligga runt 500-600h.

 

 Är du osäker kan du alltid låta en mekaniker som kan dessa motorer gå igenom den, du skriver då ett förbehåll i köpeavtalet och håller på slutbetalning tills du fått besked från mekanikern. Jag hade också räknat med / tagit höjd för att göra en större service / genomgång av motorn då den trots allt har 10-15 år på nacken. Säg budget på 20’ för detta.

 

jag hade valt båten med 250hp modellen ifall skick och pris var ungefär samma. Dock hade jag kollat försäkring innan för att vara på säkra sidan. 
 

allra bästa affär gör du om du hittar en båt där ägaren bytt motorn relativt nyligen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...