Gå till innehåll
torsdag 25 april 2024

Rekommendera Poster

Hejan

planerar att byta motor i snipan. Har en krånglande Md11c och vill gärna komma ut på sommaren. Söker förslag på begagnad motor. Har sett Penta V1, 2000-serien men inte så många av andra modeller. Jag tycker det är för dyrt med en ny motorn, fick ett förslag på ca: 130000 dör allt inkl. Montering. Har någon erfarenhet om vilken motor jag bör söka efter. Prisnivå ca: 40000 exkl. montering. Är det möjligt. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vad har du för båt, är det en klassisk snipa med djupt skrov, eller är det en mer halvplananade modell?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är en artella 6,7 m. Vet inte om den är djupgående med ca: 70 cm. Planar ut lite. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
7 timmar sedan skrev Steffe22:

Hejan

planerar att byta motor i snipan. Har en krånglande Md11c och vill gärna komma ut på sommaren. Söker förslag på begagnad motor. Har sett Penta V1, 2000-serien men inte så många av andra modeller. Jag tycker det är för dyrt med en ny motorn, fick ett förslag på ca: 130000 dör allt inkl. Montering. Har någon erfarenhet om vilken motor jag bör söka efter. Prisnivå ca: 40000 exkl. montering. Är det möjligt. 

Vad är problemet med den gamla motorn? Man får ju mycket reparerat och utbytt för dom pengarna.

Det finns ju även begagnade lika som bara är att bulta i utan ombyggnads behov.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Den har beckat igen helt. Ingen kylning som fungerar längre. Ha gjort det som står i min makt. En sista utväg är helrenovering. Har hört mig för men ingen vill åta sig jobbet. Det blir för dyrt för något som ändå kanske inte fungerar. Har hållit på i tre somrar med slangar, kylkanaler, termostater osv. Jag vill kunna ta mig ut på havet utan att bli nervös att oljan ska koka upp. Då får jag simma lugnt hemåt. Jag skaffade inte båt för att tillbringa 80% under en motorhuv.  Nej Nu åker skiten ur. Men vad ska jag sätta in i stället. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag vill heller inte sätta in en för gammal motor. Vet inte vad man får. Då är man snart på ruta 1 igen. Den nuvarande är drygt 40 år gammal och det finns nyare som passar utan någon större ombyggnad. 

EC814D88-C372-4F70-967E-8B281A5BC6CF.jpeg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...