Gå till innehåll
lördag 20 april 2024
sigge_1

Problem med Wallas 85DU

Rekommendera Poster

Hej, det sitter en Wallas 85DU spis i min nya båt (för mig ny) . När jag försöker starta spisen hör jag att något startar igång, en orange "plupp" i framkant av spishällen lyser och på styrpanelen lyser den gula dioden (vilket den skall) men den röda blinkar. 

Ingen värme kommer från spisen och efter en stund slocknar bägge dioderna. Kort filmsnutt bifogas.

 

När jag kollar manualen hittar jag inga felkoder som jag tycker stämmer med detta. (bifogas). Möjligen överhettning men det verkar ju smått osannolikt eftersom den inte är varm. 

 

Det spelar ingen roll om båten är igång och laddar fullt eller inte, resultatet är samma. Dieselt tas direkt från tanken som är full. 

 

Tacksam för tips och ideér. 

felkoder w.JPG

wallas85DU.MOV

Redigerad av sigge_1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är båten ny-ny eller bara ny för dig? Om du köpt begagnat och pumpen till spisen tickar på när du försöker starta, så skulle jag byta det lilla specialfiltret som sitter på bränsleledningen från tanken till spisen. Vårt filter såg efter många år fortfarande rent ut, men funktionen  på grejerna var dålig. Efter byte till ett nytt filter funkade dieselvärmare - och spis från Wallas åter felfritt. Jag kan dock varna för att de är duktiga på att ta betalt för det lilla originalfiltret.   

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...