Gå till innehåll
fredag 19 april 2024
jan_af_lisoe

Nanosparkle - bluff eller funkar ?

Rekommendera Poster

Är det någon som har testat denna (även på en bil med metalliclack ?)
 

nanosparkle

Själv är jag alltid lite tveksam till saker som ser för bra ut, men har lite smårepor på bilen och båten.

(jag vet att jag ställer frågan i "fel" forum, men det finns ju så mycket kunskap här. Och man kan ju behöva polera repor även på en lackad båt)

Redigerad av jan_af_lisoe

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har varken sett eller testat just denna men några mirakelprodukter existerar ju inte mer än i vår fantasi.

Så det jag tror att denna duk skulle göra är att slipa men den fyller ju knappast på något material och slipa finns ju många beprövade sätt att göra på utan att köpa en dyr trasa.

Men jag har testat en variant av ”bättringsstift” för att fylla i stenskott och ytliga repor och det heter Chipex och är ganska enkelt att du lägga på och jag blev nöjd med resultatet men det är bara en användarvänlig lackbättring och det finns säkert billigare och bättre varianter idag?

 

Redigerad av Makro
  • Gilla 1
  • Tack 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag läste om nåt liknande som innehöll fin stålull i microfibern och allt var dränkt i nån olja.

Inte konstigt att det så ser bra ut.

Men jag säger:  BLUFF !!!!

 

Stora repor: vattenslip, sen 2-stegspolering.

Djupa repor: Bättra lacken med färg och klarlack, vänta nån vecka, sen enl ovan.

Mindre repor, polera (En-stegs kan fungera)

  • Gilla 2
  • Tack 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
59 minuter sedan skrev jan_af_lisoe:

Är det någon som har testat denna (även på en bil med metalliclack ?)
 

nanosparkle

Själv är jag alltid lite tveksam till saker som ser för bra ut, men har lite smårepor på bilen och båten.

Första varningssignalen är redan rubriken - stor bokstav i varje ord. Sedan har vederbörande en "BM" (inte BMW) och det hela följer det typiska "sälja-på-skit-via-TV-shop"-sättet att skriva. Översatt till svenska.

Alla repbilder är närbilder och på en smutsig bil, "efter"-bilder är däretmot tagna på distans på en tvättad och helpolerad. Lite som att på "före"-bilderna för hudkrämer, rynkborttagare o.s.v. är människorna alltid allvarliga, ledsna och bedrövade, medan de på "efter"-bilderna alltid ler och ser lyckliga ut. Allt detta skriker bluff. För endast dåliga produkter behöver denna typ av reklam.

 

Och visst är det en bluff. Inte heller har de som skickat tillbaka produkten fått tillbaks några pengar, verkar det som. Läs t ex https://uk.trustpilot.com/review/nanomagicstore.com

  • Gilla 1
  • Tack 2

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2 timmar sedan skrev jan_af_lisoe:

nanosparkle

Allt med bokstäverna N A N O är bannlyst som ren försiktighetsåtgärd, fast ibland missar jag.

 

Efter att ha genomlevt DDT, kvicksilver, kadmium, asbest, neurosedyn, tetraetylbly (i bensin), toluen, hormoslyr, PCB, TBT, PFAS, etc, etc. ungefär i den ordningen så hoppar jag inte längre av glädje när det kommer nya oprövade produkter.

 

Dessutom tror jag inte att trasan funkar av ungefär samma anledning som övriga skribenter påpekat.

  • Gilla 2

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...