Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
Boko57

Alternativ till kylslang för AQ171

Rekommendera Poster

Jag undrar om någon har tips på hur man ska ersätta kylslangen VP 855688 som har utgått för min AQ171?

 

Det borde väl gå att hitta liknande slang någonstans som ersättning och någon borde ha bytt denna kan man tycka.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Gå med de gamla slangen till något "slangservice-företag", typ Hydroscand. Även Biltema har lite slangar som man kan kapa till. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Så kan man göra naturligtvis.

 

Tänkte om någon redan gjort bytet och kunde rekommendera vilken slang som man kunde modifiera. Annars måste jag ta bort slangen och då måste kylvätskan dräneras. Hade velat undvika detta just nu.

 

Konstigt att ingen verkar eftertillverka denna slang.

Redigerad av Boko57

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag tror du kan hitta en tillräckligt "rätt" slang om du går till Biltema med ett foto och kollar själv på det som finns.

Rätt diameter är ju viktigast och sedan verkar det bara krävas en böj.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
4 timmar sedan skrev Boko57:

Så kan man göra naturligtvis.

 

Tänkte om någon redan gjort bytet och kunde rekommendera vilken slang som man kunde modifiera. Annars måste jag ta bort slangen och då måste kylvätskan dräneras. Hade velat undvika detta just nu.

 

Konstigt att ingen verkar eftertillverka denna slang.

Ingen eftertillverkar slangen, eftersom man kan gå till Hydroscand eller Biltema och köpa motsvarande där.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2021-08-27 vid 12:31 skrev stensino:

Ingen eftertillverkar slangen, eftersom man kan gå till Hydroscand eller Biltema och köpa motsvarande där.

Dessutom skulle ingen köpa en slang från VP för massor av hundra kronor när samma slang kan köpas för 150:- kronor.

 

Hittar man inte rätt slang finns alltid nödlösningen...image.png.dc6e2076821a698ead2b94c92f090bbc.png

 

image.png.dc6e2076821a698ead2b94c92f090bbc.png

Redigerad av Mackey

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...