Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
Olioe

Rekommendationer varv Björlanda

Rekommendera Poster

Hej,

Har en båt med VP D3-motor i Björlanda. Bör man anlita Marinteknik eller Björlandavarvet för service? Någon som har erfarenheter av dessa?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har använt Marinteknik för att byta kona på min VP D4 och var nöjd med det. De hämtade drevet söder om Göteborg och satta på den senare på våren.
Jag hade god telefonkommunikation när det uppstod osäkerheter.

 

Jämfört med andra båtmeckar så tycker jag de är bra.

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

I Göteborgstrakten så lägger nog många sin röst på Steve Olsson i Amundön. Det är en bit från Björlanda men det finns en anledning till att de har kunder från hela Sverige. Dyra men väldigt bra.

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
21 timmar sedan skrev segelbagaren:

I Göteborgstrakten så lägger nog många sin röst på Steve Olsson i Amundön. Det är en bit från Björlanda men det finns en anledning till att de har kunder från hela Sverige. Dyra men väldigt bra.

Jag kan nog också lägga ett gott ord för Steve men lagar inte han bara glasfiber? Motorservicen vid Amundön ägs av Båtakuten, som tidigare låg på Ringön.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har tyvärr dålig erfarenhet av Björlandavarvet som sabbade en semester för mig pga slarvfel vid drevservice och som tyckte att jag skulle vänta 1 mån på att dom skulle åtgärda sitt fel för att nu skulle dom ha semester, att min semester blev förstörd brydde dom sig inte om. 

Så även om det är närmast så rekommenderar jag nån annan. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
6 timmar sedan skrev Viapea:

Har tyvärr dålig erfarenhet av Björlandavarvet som sabbade en semester för mig pga slarvfel vid drevservice och som tyckte att jag skulle vänta 1 mån på att dom skulle åtgärda sitt fel för att nu skulle dom ha semester, att min semester blev förstörd brydde dom sig inte om. 

Så även om det är närmast så rekommenderar jag nån annan. 

Jag skulle oxå värdera min semester före din.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
1 timme sedan skrev pseudonym:

Jag skulle oxå värdera min semester före din.

Njae, om jag var ansvarig för att felet uppstått så skulle jag nog ta mitt ansvar.

 

/B

  • Gilla 5

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Också mycket dåliga erfarenheter av Björlandavarvet. Nonchalanta, håller inte utlovad tid. Orka inte resa sig från stolen de sitter på..

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...