Gå till innehåll
fredag 19 april 2024
Glykol

Vart mäter jag laddtryck?

Rekommendera Poster

Jag vill kolla att turbon fungerar genom att mäta laddtrycket. Vart mäter jag? Se bild, AQAD40b från 1986.

458E9DB9-2FC9-449B-A307-6485386B890A.jpeg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Finns det en plugg på en lämplig plats någonstans mellan turbo och insug på cylindrar, där du kan skruva fast en tryckgivare?

 

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

På insugsröret , nära turbon finns ett uttag där jag kopplat in min laddtrycksmätare, bifogar bild. 

A429695B-7DFE-434B-8019-05206013CD9D.jpeg

  • Gilla 2
  • Tack 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Lånar denna tråd fast för en AQAD41

Har idag 2 st. tryckmätare på instrumentpanelen varav ena är oljetrycket. Misstänker att den andra är till för laddtrycket då den endast går från 0-2 bar (0-30 psi).

 

Problemet med laddtrycksmätaren är att den hoppar från max till min konstant, har ringt kablaget och rengjort anslutningar (till den givare jag tror det är) men utan framgång.   

Är givaren som är inringad på bild givare för laddtrycket? Om ja, vilka specifikationer behöver jag för att hitta en ersättare? 

 

 

oljetrycksgivare.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kolla om du hittar något artikel nr på givaren, det brukar vara lättast att söka på det för att finna specen. Men det skulle kunna vara en givare på 10-184 ohm om de inte har ändrat värdena?
https://www.ebay.com/p/2215577178
https://vdo-webshop.nl/en/pressure-gauges/156-vdo-viewline-turbo-pressure-2bar-black-52mm-7640178727564.html

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...