Gå till innehåll
torsdag 18 april 2024
Nicke84

Pontoner flipper 450s

Rekommendera Poster

Hej hur fungerar pontonerna på en flipper?har fått en flipper450 s men det verkar som att allt regnvatten rinner ner till pontonerna och att när båten är i sjön kommer det vatten upp över golv..så ska det väl ändå inte vara?ska inte vattnet stanna nånstans??sen undrar jag om någon har en fönsterram/båge i alu till en sådan båt.den jag har är skev och går inte böja tillrätta.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Haft en sådan båt. Eller en 450 sporting. Den hade så klart kapell och rutan kvar. Då regnade det inte in. 
modellen är i mitt tycke inte en modell som är gjord för att lämna öppen. Den har ingen självläns. 
jag hade hål till själva pontornerna. Så om det regnade eller kom in vatten på annat sätt, så la det sig i pontonerna. Till detta hade jag en liten pump med slang som jag kunde föra ner i varje hål, som fanns i varje ponton, samt tömma dem. Detta var gjort av tidigare ägare, men vanligt förekommande. Vidare så hade jag ”bottenplugg” i varje ponton. Så kunde även dra upp den på vagnen eller en ramp på stranden och tömma den på sådant sätt. 
men kapellet gjorde det inte vanligt förekommande. 
inget fel på båten i grunden. Men den är skapad för att ha kapell och inte självläns. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ok vet du varför folk tar upp hål i pontonerna?blir inte båten mer ostabil,lättare gungning då?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...