Gå till innehåll
lördag 20 april 2024
Brunnsviken

Mobil utombordarservice i Stockholm?

Rekommendera Poster

Fråga i god tid innan upptagningen 🙂Finns det någon mobil mekaniker i Stockholmsområdet, helst södra, som gör årsservice på Yamaha utombordare? Dvs rutinsakerna enligt verkstadshandbok. Har googlat lite och det dyker upp enstaka sidor, men jag vill helst ha rekommendationer.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
1 timme sedan skrev johan_sjobjorn:

Ställer samma fråga för (Mercruiser, norra Stockholm)

Hörru din pirat, skapa din egen tråd :ph34r:

 

Allvarligt skämtat så använde jag den här killen när jag hade en gammal Mercruiser, tyckte han var bra: https://www.facebook.com/FlodmanMotor?refsrc=deprecated&_rdr

 

Tycket det är konstigt att det inte finns fler mobila mekaniker, men jag hör från flera båtmekar att ungdomarna inte vill hålla på med skitiga jobb och/eller är för slarviga. Verkar därmed vara en bristvara.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har gjort 10 jobb nu under sommaren (akuta) som drevservice, felsökning, impellerbyten ect.

 

Verkar som om det börjar bli en bristvara på mekaniker. Marinor/varv tar bara dom som betalar grymt och förvarar sin båtar just där! Vi andra kommer i sista hand.

 

Känner till en duktig mekaniker i Stockholm, Drevman, men är ruskigt uppbokad (mercrusier).

Drog inte Mcrill igång en verksamhet? Yttrar mig inte om hans kompetens, men testa och ring (Nynäshamn).

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack, 

 

Kan egentligen göra servicen själv men har garanti kvar så det skall vara en aukt. mek. ifall det skall vara nån mening med saken. Skall kolla upp drevman.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...