Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
Miller_time

Bygga "fällbar" styrpulpetsruta/båge för att få in i garage?

Rekommendera Poster

Halloj

 

Sitter å kikar runt lite på vad sjutton nästa båt ska bli för någon, nån form av styrpulpetare. Dock är ju det flesta ganska höga när dom

står på trailer. Då jag alltid har båten på trailer och i garaget så blir det ju problem med höjden ganska snabbt.

 

Så jag klurar lite på om man inte skulle kunna bygga allting fällbart/löstagbart på något sätt.

Så jag är lite nyfiken på om nån här har gjort något sådant bygge på sin båt?

 

Kikade runt lite efter ev. delar man kanske skulle kunna använda och hittade dessa på ebay:

Dom svarta  där tror jag används på en del amerikanska fiskebåtar med liten pulpetruta, antar att man ska kunna ta bort den när man har ett trailerkapell på.

Det rostfria vinklingsbara röret är nog för typ biminitoppar eller något sånt.

marpac.jpg

rör.png

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är möjligt att bygga en fällbar styrpulpetsruta eller båge för att få in en båt i ett garage. Det är bäst att rådgöra med en erfaren båtbyggare eller verkstad för att säkerställa att konstruktionen är stabil och säker att använda.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Oj oj oj, jag beundrar ditt mod att köpa båt i dessa tider, iom alla motorstölder. Dock är det ju positivt att du kan parkera båt och trailer i garaget, det kan tyvärr inte jag, så jag sålde skiten. Har flera bekanta som fått sina motorer stulna när de haft båten stående på tomt och i kaj. En av dessa offer köpte därefter ny kåk med större garage, och installerade en ny och solid nordic door industriport för att förhindra ytterligare stöld! Rekommenderas starkt av honom!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...