Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
Claymountain

Byte av motor

Rekommendera Poster

Hej, har just köpt en båt en Ryds 550 GTS med en Yamaha 2 t 150 hk med bracket/lyft. Jag tycker motorn är för stor och skulle vila byta de mot en mindre motor. Har någon nån erfarenhet av vart man kan annonsera om detta? Vad ska man sätta för ca pris om jag väljer att sälja den istället? (går som ett skott...)

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vad är det för årsmodell på motorn? Är det en v4 autolube med separat oljetank?

Jag hade lagt ut den som säljes på blocket och sedan skrivit att jag helst var intresserad av byte. Kan ju vara någon som vill byta upp sig och då är det ju perfekt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack för ditt svar. Det är en 2 takts motor V6 fr 1998. Stålpropp. Går väldigt fint. Separat oljetank - både och. En stor separat och en mindre som sitter på själva motorn. 

Ja jag tror nog jag gör så som du säger...

Redigerad av Claymountain

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2021-08-02 vid 11:49 skrev Claymountain:

Tack för ditt svar. Det är en 2 takts motor V6 fr 1998. Stålpropp. Går väldigt fint. Separat oljetank - både och. En stor separat och en mindre som sitter på själva motorn. 

Ja jag tror nog jag gör så som du säger...

Går dem fint och ser schysst ut så har du ett bra andrahandsvärde i den. Yamaha som är välvårdade och går bra brukar vara populära.

 

Lycka till.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om du vill köpa en ny 4-taktare istället finns det säkert firmor som tar den gamla i inbyte o kan montera på en ny. Då slipper du ju böket själv men får antagligen ett skambud på den gamla.
 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...