Gå till innehåll
fredag 19 april 2024
AntonHbg

Elkoppling MD21

Rekommendera Poster

Hej på er!

 

Har bytt motor på min båt nyligen men har lite bekymmer med elkopplingen. Motorn är samma modell som den gamla (MD21/peugeot).

Glömde att ta bilder på alla kablar hur dem satt ihop innan vi tog bort gamla motorn så nu vet jag inte riktigt hur dem ska kopplas ihop.

Får igång motorn, men det går inte att stänga av den med nyckeln. Innan så började det pipa när man vred nyckeln till kontakt, det gör det inte längre.

 

Jag har försökt att följa kablarna till instrumentpanelen men det är väldigt rörigt där och har inte kunnat lista ut hur allt hänger ihop där.

 

Har sett att det finns en relä (se bild) under stolen, kopplad till en alarm (oljetryck). Från relät går 4 trådar mot motorn, 3 blåa och en svart. 

Jag vet bara att en blå som kopplas till oljetrycksgivaren men var ska resten 2 blåa och den svarta vara kopplad till?

 

Och den gula som går från laddningslampan, ska den gå till generatorn eller startmotorn?

 

Någon som har en enkel el-kopplingschema för MD21?

Eller finns det någon som bor i närheten av Landskrona/Helsingborg som kan hjälpa till med detta? Tror inte det är så mycket jobb för den som kan och jag betalar förstås.

 

 

 

  

20210801_204137.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Okej...tack för info:t @1stPeregrine

@Excel319, jag har såklart sökt innan och sett manualen för md21 men det beskrivningen fattade inte jag.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...