Gå till innehåll
fredag 19 april 2024
Mankan75

Yanmar YS renovering

Rekommendera Poster

Hej

 

Jag behöver lämna in min gamla Yanmar YSE för renovering. Har någon goda erfarenheter av någon verkstad som gör ett gott jobb vad gäller den typ av renovering av gamla Yanmar diesel motorer i stockholmsområdet. Tacksam för tips och erfarenheter.

 

Mvh Mankan

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hur gick det, hittade du någon? Jag har själv samma fundering inom snar framtid.
 

Har själv tidigare fått hjälp av Sjöberg Marin i Länna men han har gått i pension nu sen några år tillbaka. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Största problemet är väl att få tag på delar. 

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)

Kompisen lyckades beställa kolv och kolvringar, blockpackning, vevlager mm från ett företag i Mariestad som tog hem direkt från japan. 

Sjömagasinet? 

Redigerad av Hybro

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2021-07-29 vid 15:19 skrev Mankan75:

Hej

 

Jag behöver lämna in min gamla Yanmar YSE för renovering. Har någon goda erfarenheter av någon verkstad som gör ett gott jobb vad gäller den typ av renovering av gamla Yanmar diesel motorer i stockholmsområdet. Tacksam för tips och erfarenheter.

 

Mvh Mankan

Hansson Marin  https://www.hansonmarin.se/  som ligger på Djurgården i sundet mot Beckholmen, vid Gamla Djurgårdsvarvet.

 

Jag tror Johan tog över mycket från tidigare Sjöbergs marin. Han är i alla fall kunnig på Yanmars motorer av de flesta årgångar.

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2021-07-29 vid 15:19 skrev Mankan75:

Hej

 

Jag behöver lämna in min gamla Yanmar YSE för renovering. Har någon goda erfarenheter av någon verkstad som gör ett gott jobb vad gäller den typ av renovering av gamla Yanmar diesel motorer i stockholmsområdet. Tacksam för tips och erfarenheter.

 

Mvh Mankan

Kolla med Lidingö Marin, de brukar ha mycket delar hemma till Yanmar. Om det är några som har så är det dom. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...