Jump to content
Saturday 14 December 2024
Sthlm71

Byta lampor Flipper 650 DC & Flipper 640 DC

Recommended Posts

Jag har en Flipper 650 DC där lanternorna inte fungerar fram. När jag kopplar i baklanternan fungerar den bra. Enklaste felsökningen är väl att byta lampor...

När jag skruvar upp den synliga skruven på kåpan så når man inte glödlampan, vågar inte riktigt trycka för hårt på den färgade kåpan, någon som vet hur man når lampan?

Tacksam för hjälp och tips

2 timmar sedan skrev Sthlm71:

Jag har en Flipper 650 DC där lanternorna inte fungerar fram. När jag kopplar i baklanternan fungerar den bra. Enklaste felsökningen är väl att byta lampor...

När jag skruvar upp den synliga skruven på kåpan så når man inte glödlampan, vågar inte riktigt trycka för hårt på den färgade kåpan, någon som vet hur man når lampan?

Tacksam för hjälp och tips

Bilder på typ av lanternor vore ju bra!

• Like 1

29 minuter sedan skrev Rascal:

Bilder på typ av lanternor vore ju bra!

Hellas plastlanternor har ett snäppfäste undertill man måste trycka in.

AquaSignal och flera andra har en stjärnskruv att lossa, troligtvis har du ingen lanterntyp med skruv, för då hade du inte frågat.

Det är en Attwood 3100 lanterna.Hittade den här PDFen så det känns som kåpan ska gå att skruva av men verkar i mitt fall sitta hårt 

IMG_8518.jpg

IMG_8517.jpg

Ta något tunt och dra mellan kåpan och gummit. Gummit kan fungera som rena limmet ibland och det i synnerhet när det ar varit opåverkat några år. Ha på något smörjmedel vid återmontage typ PTFE.