Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
Sthlm71

Byta lampor Flipper 650 DC & Flipper 640 DC

Rekommendera Poster

Jag har en Flipper 650 DC där lanternorna inte fungerar fram. När jag kopplar i baklanternan fungerar den bra. Enklaste felsökningen är väl att byta lampor...

När jag skruvar upp den synliga skruven på kåpan så når man inte glödlampan, vågar inte riktigt trycka för hårt på den färgade kåpan, någon som vet hur man når lampan?

 

Tacksam för hjälp och tips

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2 timmar sedan skrev Sthlm71:

Jag har en Flipper 650 DC där lanternorna inte fungerar fram. När jag kopplar i baklanternan fungerar den bra. Enklaste felsökningen är väl att byta lampor...

När jag skruvar upp den synliga skruven på kåpan så når man inte glödlampan, vågar inte riktigt trycka för hårt på den färgade kåpan, någon som vet hur man når lampan?

 

Tacksam för hjälp och tips

Bilder på typ av lanternor vore ju bra!

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
29 minuter sedan skrev Rascal:

Bilder på typ av lanternor vore ju bra!

Hellas plastlanternor har ett snäppfäste undertill man måste trycka in.

AquaSignal och flera andra har en stjärnskruv att lossa, troligtvis har du ingen lanterntyp med skruv, för då hade du inte frågat.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är en Attwood 3100 lanterna.Hittade den här PDFen så det känns som kåpan ska gå att skruva av men verkar i mitt fall sitta hårt 

IMG_8518.jpg

IMG_8517.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ta något tunt och dra mellan kåpan och gummit. Gummit kan fungera som rena limmet ibland och det i synnerhet när det ar varit opåverkat några år. Ha på något smörjmedel vid återmontage typ PTFE. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...