Jump to content
Tuesday 04 October 2022
Matiasl

Uppgradera till Ryds DC 23, eller?🚤💦

Recommended Posts

Hej,

Har ägt en Ryds 510 GTS sen början på Juni och har redan börjat snegla på en större med övernattningsmöjligheter. Har blivit ganska förtjust i en Ryds DC 23. Har frågat runt lite och verkar vara två läger.

- Vill åka bekvämt för dagsturer och ibland fiske men även kunna ligga ute med sambo och en spädis nån helg här och där. 

Rent spontant så kanske den är lite för liten, men vill samtidigt vill jag inte att det skall sticka upp för mycket i pris. Kanske om några år då jag har laddat på hjärnan med mer erfarenhet och inser att det inte bara är en förälskelsefas vi befinner oss i  :) 

Har du erfarenheter av en Ryds DC 23? Andra modeller i samma prisklass? Tips? 

För övrigt så är den lille väldigt enkel. Inga problem alls än så länge. Hon sover mestadels. Ibland vaknar hon och skrattar innan det är dags att nana igen. Så rent spontant så tror jag inte att en Ryds 23 DC skulle vara för liten för att ”sova”. Men vad vet jag? 

Trevlig vecka och alla tankar samt tips mottages mer än gärna.

Edited by Matiasl

Kör en Ryds 23:a från 2011 och är grymt nöjd. Gjorde resan från Ryds 568 för några år sedan. Sedan vill man ju alltid ha en större båt😀 men men..

Inga problem att sova två vuxna och ett litet barn. När hon blir större kan ni bädda soldynan i aktersoffan.

Några tips:

Om du har plånbok välj en årsmodell 2010 och framåt som har den nya instrumenteringen mm.

Extra badplattformen är guld värd.

Solbädden vill man ha, köp till om den inte finns med båten.