Gå till innehåll
tisdag 16 april 2024
Bredlast

Yamaha 50hk utombordare Får ingen kräm

Rekommendera Poster

Hej,

 

Jag har en yamaha 50hk 4taktare "F50AET", jag bytte bränsle koppling på motorn och bakade ut från bryggan och sedan växlade jag och la i att den skulle åka framåt och då dog motorn.

 

Sen när jag skulle prova att starta igen så händer det inget och varken tilten eller något fungerar. När jag har tändningen på 0 och mäter ström på batteri och motor har jag ström, samma på kablarna som går till tändningen. Sen när jag vrider nyckeln så blir det ingen ström längre!

 

Jag har bytt de säkringar jag  hittar och de är 2 glas och en 5a båten men fortfarande inget liv. Är det något jag missar?

20210726_174025.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Förstår jag rätt att du har spänningen på batteriet med tändningen av, men när du slår på tändningen så försvinner spänningen när nu mäter på batteriet?

 

Isåfall är nog batteriet kört. Du kan ju såklart testa att ladda batteriet, men troligtvis behöver det bytas.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag mäter på sladdarna som går till motorn från batteriet. 

 

Nu sitter det ett marin/fritids batteri på 72ah, kan jag testa med ett bil batteri 60ah ?

 

Tack för svar!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
19 minuter sedan skrev Bredlast:

Jag mäter på sladdarna som går till motorn från batteriet. 

 

Nu sitter det ett marin/fritids batteri på 72ah, kan jag testa med ett bil batteri 60ah ?

 

Tack för svar!

Ja.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...