Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
skippeer

Kostnad ompackning av Plastimo Transocean 4, ISO 9650-1, < 24 hrs

Rekommendera Poster

Postad (redigerade)

Hämtat livflotten som varit på ompackning hos Survitec, kostnad 5 610 kr.

Service intervall 3 år, troligen är åldern på nödraketerna inne i flotten en trigger.

 

Flotten får enligt Survitec inte hänga som ”porträtt” (högkant) på pushpit som jag funderat på, blir åter hängandes som ”landskap”.

Finns diskussion om portrait vs landscape bla på YBW, olika svar från olika företag så därför frågade jag Survitec just om vår modell.

Plastimo livflotten ligger tydlgen i en vakuumpåse inne i containen men kanske det är dränering av kondensvatten i skalet som sabbas med fel orientering.

 

Har sökt efter anvisning hur Transocean skall monteras i ställningen men finner inga dokument eller bilder.

 

Utlösningslinans montering kanske skall vara i metallöglan i pushpitställningen???

Redigerad av skippeer
  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har bara tagit för givet att flotten kan hänga hur som helst. Ack så fel man kan ha... Nu är det inget problem för oss då vår sitter (ligger) på däck.

Det skall bli intressant att följa utvecklingen i tråden.

 

1 timme sedan skrev skippeer:

Utlösningslinans montering kanske skall vara i metallöglan i pushpitställningen???

Jag har inget "vetande" svar men tänker att den linan vill man ha bra koll på. Om öglan är rejäl och sitter ordentligt fast i ställningen och ställningen ordentligt fast i pushpit borde det funka.

Fast själv hade jag nog fäst linan direkt i pushpit. 🤔

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
1 timme sedan skrev skippeer:

Det är en sak att det råder delade meningar om hur en flotte skall placeras om den skall hänga på sidan.

Det är lite oroande att det råder delade meningar om detta även inom ett och samma tillverkande företag.

 

Hur skall man veta att den man pratar med, hos en tillverkare, har rätt? Nästa person hos samma tillverkare kan uppenbarligen säga nånting helt annat.

 

Författaren till sista inlägget har helt rätt när han (jag antar att Paul är en han...) skriver:

 

"Given that we pay £1k plus for a few bits of synthetic cloth etc that we hope we never need, but could save our lives if we do, then the the lack of absolute clarity from major manufacturers is shocking!"

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...