Maris 13 Postad 11 Juli , 2021 Nu en frĂ„ga igen!đ€Šââïž Varför pressas det ut olja vid oljepĂ„fyllnings locket vid körnimg pĂ„ 3/4 gaspĂ„drag eller mer. Dela detta inlĂ€gg LĂ€nk till inlĂ€gg Dela pĂ„ andra webbplatser
Makro 1 125 Postad 11 Juli , 2021 Antingen Àr vevhusfÀllan tÀt, om det sitter en sÄn pÄ BB70 eller sÄ Àr det kompressionstryck vilket betyder att kolvringar i bÀsta fall Àr slut eller ocksÄ kolvar. Har motorn stÄtt still lÀnge, som flera Är? DÄ skulle möjligen kolvringarna ha satt sig? 1 Dela detta inlÀgg LÀnk till inlÀgg Dela pÄ andra webbplatser
Maris 13 Postad 12 Juli , 2021 Tackar för svaret! BB70 Àr Volvos B16 motorblock som marinkoverterats ! Motorn i sig har renoverats med borrade cylindrar och nya kolvar+ringar och nya lager i motorn. Kan vevhus ventilationen vara problemet? Dela detta inlÀgg LÀnk till inlÀgg Dela pÄ andra webbplatser
Makro 1 125 Postad 12 Juli , 2021 (redigerade) Ăr den nyrenoverad? DĂ„ Ă€r den vĂ€l inte riktigt inkörd Ă€n?  Jag antar att vevhusventilationen Ă€r rengjord om motorn Ă€r renoverad men du kan ju dubbelkolla. Redigerad 12 Juli , 2021 av Makro 1 Dela detta inlĂ€gg LĂ€nk till inlĂ€gg Dela pĂ„ andra webbplatser