Gå till innehåll
lördag 20 april 2024
Bejban

Hjälp med Gpsmap 720

Rekommendera Poster

Hej Forum!

 

Jag köpte en båt och fick med Garmin gpsmap 720. Pluggar i den i båten och funkar perfekt. 

 

Jag undrar dock om det finns någon möjlighet att sitta hemma och göra rutter så att man bara kan trycka starta när man väl ska ut?

 

Har bara strömsladden som sitter i båten, finns det någon annan strömsladd som man kan använda hemma eller vet någon om det finns något sätt att göra rutter hemma på datorn eller mobilen som man sedan bara för över till plottern när man är i båten? 

 

Har också Eniro på sjön där jag kan göra rutter men hade gärna velat få över dom till Garmin för att slippa använda Eniro då det förbrukar mobilbatteri och sämre bild i solljus osv.

 

Tacksam för alla era tips och hur ni gör för att skapa era rutter!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)

Garmin 720 har väl micro-SD kort?

Då kan du kopiera det kortet till ett annat och sätta kortet i datorn och köra Garmin Homeport. Då sparar du rutterna på ditt kopierade kort och kan sedan flytta dem till ditt riktiga kort. Se till så du inte labbar med de förladdade filerna för då skiter det sig. 
Lägg därför gärna dina rutter på en särskild mapp.
Ditt kopierade kort går inte att köra i plottern. 
 

PS

Det finns vissa krav på kortet. Får inte vara större än x Gb. Kommer inte ihåg hur stort det får vara.

Plottern rymmer ett begränsat antal rutter (se manualen) så när antalet är uppnått får man ta bort några rutter innan man kan instruera plottern att läsa in någon ny från den särskilda mappen på kortet.

Redigerad av ChristerN
  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack för ditt svar!

 

Ska skaffa ett extra SD kort och testa!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
1 timme sedan skrev Bejban:

Tack för ditt svar!

 

Ska skaffa ett extra SD kort och testa!

Skrev ovan att det finns en max storlek på korten men det gäller bara om man ska sätta kortet i plottern. Gör du som jag skrev ovan så funkar alla storlekar som datorn klarar av. 
Lycka till och rapportera här hur det gick. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...