Gå till innehåll
onsdag 24 april 2024
Gäst skit motor

johnson är det skit

Rekommendera Poster

Gäst skit motor

hej skulle ut och åka lite i kväll. och den j**la motorn vill inte fungera som den ska den.gick skit bra i går.jag fattar ingenting. den går bara en stund. sen dör den bara. ja blir så förbanad :mad:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

sjysst svar men jag kan inte heller vara till ¨hjälp med den informatinen,,men du var ju snäll,,,,,, :-|

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nja har åxå funderat på att skriva samma Mening som du. bad har du för motor ?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst carl-adam bergström

johnson e helt enkelt skit... den sämsta motor som någonsin har tillverkats

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tänk om någon kunde skriva lite vettigt i stället för ....allt möjligt är skit! Alla vet ju att det inte är sant, utan endast (oftast) handlar om tycke och smak, och hur dom sköts!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

lite pinsamt tycker jag att kustbevakningen har johnsson på sin lilla gummibåt :lol:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är inga skitmotorer, johnson och evinrude är samma prylar...spelar ingen roll vad du har för märke på motorn men däremot hur man sköter dom eller har skött dom.Dom flesta härinne med sina skitfel osv är bristande service och underhåll på motorerna.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Johnson Lover

Hej. Jag har inte Johnson själv, men jag har haft och enligt mig så finns fasen ingen bättre motor.... just nu har jag en FORCE 50 HK 1989... där snackar vi RIKTIG SKITMOTOR.. jag lovar :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hejsan! Min Johnson 50 VRO -87 är i alla fall skit. Den är skuren på en cylinder. Kolla så att inte din är det också. Ta ett kompressionsprov på den. Har du ingen komp-mätare , så snurra på svänghjulet....Bägge varven ska vara lika tröga. Är det ena mycket eller lite lättare så blir det till att borra och skaffa ny kolv/kolvar. Men å andra sidan så blir ju motorn som ny.. Lycka till. Henke

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst laxoring

hej har haft 2 st johnson 40 hk köpte jag ny hadde den i 10 år funkade klock rent i alla år sen köpte jag 70 hk beg på en båt firma och den skar ihop och krånglande hela tiden sen efter renovering.så nu känns det som aldrig vill ha johnson mer även fast 40 hk gick klock rent i alla år. har alltid skött mina motorer väl.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Håller med om att det beror helt o hållet på hur man sköter dom !! Däremot vro pumpen brukar lägga avnär dom blir gamla , hur man än sköter motorerna ..

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Köp inte OMC Motor med vro ...har ngn som slogan...jodå...köp dom motorerna ingen fara...men kolla dom först....ett enkelt kompprov innan man köper motorn...som ngn borde gjort lite längre upp i listan...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du förstår ju att dom kan lägga av när du minst förväntar det. Och det är inte sällsynt!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

;-) När förväntar man sig att motorn skall lägga av ???

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

När man har Johnson/evinrude motor med vro. Vro:n kan lägga av när som helst när du är ute och åker.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Laxoring: Även om du sköter dina motorer väl så behöver väl den tidigare ägaren av 70-hästaren gjort det... Det här med vro:n verkar ju kunna ställa till det, men för det behöver ju inte motorerna vara skit... Blanda direkt i soppan i stället om ni är oroliga, så jäkla mycket extrajobb är det ju inte!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Evinrude 5520

Hej! Du skrev ej hurdan motor du har, men kan vara så enkelt fel att nålventilen i förgasaren inte stoppar bränsleflödet. Motorn går en stund och stannar p.g.a bränsle- brist/överflöde.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst laxoring

Stämmer men så var nog inte i det här fallet med 70 hk. köpa beg är ju alltid ett lotteri vad det än gäller för motorer :-?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Rizz

Lita aldrig på vropump eller liknade. Spelar ingen roll vad det är för 2-taktare. På vissa Suzuki med CCI system och Kawasaki Autolube (?) måste oljepumpen sitta kvar (Motorcyklar) men på en båtmotor är det bara dumt. Det är inte alls slabbigt och jobbigt att blanda. Det finns en olja från huskvarna till röjsågar och så som är i en väldigt smart flaska. Man trycker upp rätt mångd olja i en liten behållare, ungefär som på blyersättning. Det blir inget spill alls med den. Så sluta säga att Johnsson är skit för att den har VRO pump :roll: för det gäller mer eller mindre alla mekaniska oljepumpar, Motorcyklar eller båtmotorer. Det finns nya elektroniska oljeinsprutningar som verkar ganska bra.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Rizz

Det är väl självklart att man ska testa en båtmotor innan man köper den. Skulle du köpa en bil utan att testa om den startar först?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Med risk för att tappa tråden.... Tappar hon greppet när hon är uppe i varv... Finns hon med power-trim.... Måste man hälla i henne någon separat blandning... Hon tänder inte på alla cylindrar... Framför allt...måste hon vinterkonserveras för att vara fräsch till nästa sommar.. Ajj, nu slår min hustru mig.. :lol:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Svärfar förmanade mig när jag skulle skaffa båt: Köp ALDRIG en Evinrude!!! Nu är jag inne på andra säsongen och har inget att anmärka på min Evinrude 55HK -79:a. Dock har även jag, som så många andra på detta forum, hört mycket negativt om VRO-motorer. Antar att det var dessa som svärfar spydde galla över ...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...