Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
david0111

Snabb rolig båt för rimligt pris

Rekommendera Poster

Hej, letar efter en snabb och sportig båt runt 30 fot. Ska helst kunna sova 4 pers. Måste även vara sjösäker och kunna gå ut i starka vindar. Min budget är runt 150k

Tack för tips 

//David

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
15 minuter sedan skrev david0111:

Hej, letar efter en snabb och sportig båt runt 30 fot. Ska helst kunna sova 4 pers. Måste även vara sjösäker och kunna gå ut i starka vindar. Min budget är runt 150k

Tack för tips 

//David

En sportig, rymlig och trygg 30-fotsbåt - för 150.000..? 
Ser också med spänning fram emot vad det kan vara, för det låter som en dröm. 
🙂

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
26 minuter sedan skrev pseudonym:

Det är en trimaran han behöver Peter.😉https://www.blocket.se/annons/stockholm/cross_30_trimaran/95814735

Just den där såg väl varken speciellt rymlig eller snabb ut, ser mer ut som en bäverhydda 😁

 

Jag funderar mer på Dominant 95 eller någon gammal X-båt, typ X-95, de borde ligga där omkring numer..? 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)
20 minuter sedan skrev Peter_K:

Just den där såg väl varken speciellt rymlig eller snabb ut, ser mer ut som en bäverhydda 😁

 

Jag funderar mer på Dominant 95 eller någon gammal X-båt, typ X-95, de borde ligga där omkring numer..? 

En Dominant 95 platsar in under den kategorin. Något underriggad i svagare vindar men det går ju att råda bot på. Lite trång nere i gruvan men med 5 kojer som funkar. En likvärdig sittbrunn som jag hade på Dominant 78:an. Men dessa båtarna börjar bli till åren och många är sönderskruvade och med gamla motorer, men det är ju så med alla gamla härken ändå numera.

En Banner 30 kan ju platsa även den? https://www.blocket.se/annons/goteborg/banner_30/96339895

Redigerad av pseudonym

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

X99.

Vet inte skillnaden på den och X95, men en kompis hade en X99 till semester och kappsegling och var nöjd.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
1 timme sedan skrev MarkusF:

X99.

Vet inte skillnaden på den och X95, men en kompis hade en X99 till semester och kappsegling och var nöjd.

C:a 100.000 kr är en av skillnaderna 🙂 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kan man verkligen utgå ifrån att det är en segelbåt ts efterfrågar? Lite matigare info hade inte skadat.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
1 minut sedan skrev FinaKillen:

Kan man verkligen utgå ifrån att det är en segelbåt ts efterfrågar?

Då frågan är ställd i ”SeglarSnack” borde man kunna gissa att det är en segelbåt som efterfrågas. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ahh. Titta där.

 

Jag tar på mig dumstruten och somnar om. 🥳

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...