Gå till innehåll
tisdag 23 april 2024
Magnus60

Bella 850 2009 dieseltank

Rekommendera Poster

Hej!

Angående min dieseltank har jag märkt att tanken endast rymmer 205 L. Och i specifikationen står det 240 L. Märkte det nu för jag fick bensinstopp och fick tillkalla sjöräddningen (2 distans från min brygga). Dom bogsera in mig till sjömacken där jag tankade upp fullt och då märkte att jag bara får i 205 L.

Någon som kan förstå nåt angående detta ?.

Mvh. Olov

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
11 minuter sedan skrev Magnus60:

Hej!

Angående min dieseltank har jag märkt att tanken endast rymmer 205 L. Och i specifikationen står det 240 L. Märkte det nu för jag fick bensinstopp och fick tillkalla sjöräddningen (2 distans från min brygga). Dom bogsera in mig till sjömacken där jag tankade upp fullt och då märkte att jag bara får i 205 L.

Någon som kan förstå nåt angående detta ?.

Mvh. Olov

Antingen är det fel i specen eller också når inte bensinröret ner till dom sista 35 litrarna.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vet du att tanken verkligen var tom? Sugröret i tanken skall inte gå ända ner till botten för att undvika att ev. smuts, vatten eller andra föroreningar följer med upp. En rest på 35 l vid soppatorsk låter helt rimligt tycker jag.

 

/B

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kan ju ligga nåt i det du säger ,

Har ställt frågan till Marindepån som säljer Bella i Sverige. 

Mvh.olov

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om motorn går på diesel och du får bensinstopp så är det nog inte tankvolymen det är fel på.😀

  • Haha 2

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...