Gå till innehåll
fredag 19 april 2024
Joakiim

Köptips Navigation och Stöldskydd

Rekommendera Poster

Postad (redigerade)

Hej, ny här och hoppas på er samlade kompetens. Har blivit med modernare motorbåt efter många år för segel och avser köpa ny navigation och stöldskydd så köptips mottages gärna. Det är så kostsamt med båt ändå så någon specifik budget är inte satt men prisvärt är önskvärt såklart.
 

Vill gärna ha en relativt stor skärm för navigation både inne och på flybridge. Får gärna klara både sjökort, radar, AIS. Ekolod är inte fullt lika noga utöver djupangivelse men behöver egentligen ingen ”fishfinder” Vore även grymt om det gick att koppla backkamera och även en värmekamera på samma skärm. 

 

Larmet vill jag ska klara GPS position, dörr-/lucksensorer, rörelsedetektor och gärna kameror samt brand och vatten.

 

Har ni några tips? Tack på förhand.

 

Joakiim

Redigerad av Joakiim

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
7 minuter sedan skrev Joakiim:

Hej, ny här och hoppas på er samlade kompetens. Har blivit med modernare motorbåt efter många år för segel och avser köpa ny navigation och stöldskydd så köptips mottages gärna. Det är så kostsamt med båt ändå så någon specifik budget är inte satt men prisvärt är önskvärt såklart.
 

Vill gärna ha en relativt stor skärm för navigation både inne och på flybridge. Får gärna klara både sjökort, radar, AIS. Ekolod är inte fullt lika noga utöver djupangivelse men behöver egentligen ingen ”fishfinder” Vore även grymt om det gick att koppla backkamera och även en värmekamera på samma skärm. 

 

Larmet vill jag ska klara GPS position, dörr-/lucksensorer, rörelsedetektor och gärna kameror samt brand och vatten.

 

Har ni några tips? Tack på förhand.

 

Joakiim

Hej och välkommen,

 

På din först fråga så är svaret att du får kika runt och hitta nåt du får en bra känsla för, har en bra återförsäljare osv, för alla märken i stort sett kan erbjuda det du söker.

 

Själv gillar jag Furuno, men vet knappt varför. Har haft Garmin med i många år som funkat prickfritt.

 

Ang larm så överlåter jag den frågan till nån som vet bättre..

 

Lycka till!

  • Tack 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...