Gå till innehåll
fredag 19 april 2024
Gustavr789

Duopropp, Byta från a5 till a6?

Rekommendera Poster

Hej på er!

 

Tänkte kolla vad den samlade massan tycker.

 

Har en dracomar 30 tanga, kallas även dracomar 9800 tanga. Väldigt ovanlig men trevlig båt. Byggd på ett spanskt varv, drivet av en norrman som licenstillverkade norska båtar så som Draco, Scand, Windy, mm. 

Den har dubbla ad41 med dp290 drev, och väger ca 4500kg.

I dagsläget toppar den straxt över 30knop(gps) och varvar utan ansträngning straxt över 4000rpm.

Det sitter A5:or på den idag och frågan är om man bör testa A6? 

Är det någon som har två uppsättningar liggandes får ni gärna höra av er. Lite drygt att köpa nya om det inte passar bättre än de jag har.

 

/Gustav

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om motorerna varvar över 4000rpm börjar de närma sig avregleringsvarvet. Det blir säkert mycket bättre A6.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vart i landet finns du? Jag har 2 st uppsättningar A6 liggandes i Karlstad som reserv, jag har ungefär samma båtmotorkombo som du. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja jag misstänker att det finns någon form av avreglering uppåt dom varvtalen.

 

Jag har båten i Karlskrona, så det är ju en bit ifrån Karlstad. Dock har svågern stuga i Karlstad, så det skulle ju gå att lösa. Är du intresserad av att sälja dom eller skulle man kunna få testa dom? 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
9 timmar sedan skrev Gustavr789:

Ja jag misstänker att det finns någon form av avreglering uppåt dom varvtalen.

 

Jag har båten i Karlskrona, så det är ju en bit ifrån Karlstad. Dock har svågern stuga i Karlstad, så det skulle ju gå att lösa. Är du intresserad av att sälja dom eller skulle man kunna få testa dom? 

Har dem liggandes som reserv, så enligt murphys lag borde jag ha dem kvar, du kan få prova och köpa om du vill, skicka sms vid tillfälle 0722273754 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...