Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
Sepp

Lös motor

Rekommendera Poster

Hej,

 

när jag roterar motorn till höger och vänster så finns det en del ""glapp" innan ratten följer efter. 

 

Det finns nog lite glapp i själva ratten men det är försumbart, däremot så såg jag att armen som sitter fast i styrvajern sitter rätt så lös mot motorn.

 

Bifogar ett par bilder. På den ena bilden (image0a) pekar jag ut var glappet finns med en grön pil - om jag roterar motorn i sidled öppnas resp stängs avståndet där med flera millimeter. Röda pilen pekar på en sexkantsbult som jag gärna skulle vilja dra åt för att se om det hjälper, det är den som håller armen mot styrvajern - problemet är att jag inte ser en chans att komma åt där eftersom den ligger där den ligger. Jag var inne på att det kanske fanns en mutter från andra sidan istället men lyckas inte lokalisera den och hade ingen lust att riva motorn i onödan.

 

image0a.thumb.jpg.14c264f88c65176ce014f5d78ce849fa.jpg

 

Andra bilden (image1a) med en röd cirkel pekar ut området som det handlar om eftersom det kan vara svårt att orientera sig i den första bilden.

 

image1a.thumb.jpg.909c2016bdd2e6de0ab38bc6d2329a82.jpg

 

Några förslag på hur jag ska göra? Eller är det rentav så att det ska finnas en viss rörelse där? Känns som att det är ganska mycket bara.

 

Det är en Mercury 50hk, 2takt, 4cyl, årsmodell 81

 

/Sebastian

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...