Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
Kollee

Gelcoat restorer är coolt

Rekommendera Poster

Testade att behandla laminatgolvet på min Uttern S64 med Gelcoat restorer. Resultatet är långt över förväntan.

 

Finns det något negativt med att behandla med detta? När något är för bra för att vara sant osv...

 

 

IMG_20210618_204111_01.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Owatrol?

 

Jag har sett många som fått fina resultat, men ingen har ännu svarat mig på hur länge det håller...

Skulle det hålla en säsong eller ännu mer så är det ju kanon. Har inte hört något negativt, men förstår helt klart din fråga.

 

Återkom gärna med uppdatering gällande hållbarheten.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
On 6/30/2021 at 9:00 AM, Mange249 said:

Owatrol?

 

Jag har sett många som fått fina resultat, men ingen har ännu svarat mig på hur länge det håller...

Skulle det hålla en säsong eller ännu mer så är det ju kanon. Har inte hört något negativt, men förstår helt klart din fråga.

 

Återkom gärna med uppdatering gällande hållbarheten.

Ja, Owatrol är det.

Ska försöka komma ihåg att uppdatera efter ett år. Hjälp mig gärna att komma ihåg genom att kommentera i tråden.

 

//Kalle

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2021-06-18 vid 22:05 skrev Kollee:

Testade att behandla laminatgolvet på min Uttern S64 med Gelcoat restorer. Resultatet är långt över förväntan.

 

Finns det något negativt med att behandla med detta? När något är för bra för att vara sant osv...

 

 

IMG_20210618_204111_01.jpg

Hallåj

 

Bilden, är den tagen då halva durken har restorer på sig och den andra halvan avtorkad? I så fall, hur såg det ut innan, före/efter lixom?

Jag har typ samma durk i min båt men under kapell. Det är fortfarande fint och behöver bara skrubbas med skurborste. Men det kanske finns några smarta tips att ta med sig. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...