Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
Sea_ray

Nakenbad?? En fråga om etikett.

Rekommendera Poster

Hej Jag är ganska ny på sjön och har en etikettsfråga till er alla som har varit mycket på sjön. I en av de större naturhamnarna i Stockholms skärgård så såg jag nyligen en herre som badade näck, inte något diskret nattdopp när alla sover utan mitt på dagen bland alla andra båtar. Hur ser ni på detta? Är det OK eller är jag gammalmodig som inte tycker att det är hänsynsfullt mot folk omkring?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är inte OK för mig heller, om jag vill se draggar så går jag till Erlandsson Brygga.... ;-) Han kanske tog orden Naturhamn på lite väl fullt allvar. Badbyxor är att rekomendera på ställen som inte är klara nakenbad.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

En människa som i bara mässingen dyker i från sin båt och kliver upp igen stör inte mig. Vill h*n exponera sin kropp på det sättet så bryr jag mig inte. Vad skulle problemet vara? Själv håller jag mig gärna mer privat. Hemma där vi bor, ensamma, badar jag gärna utan kläder.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det beror på vem som jobbar där ;-) Och även i det fallet så uppskattar jag om gottepåsar är på plats, för fantasins skull..... :lol:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...