Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024

Rekommendera Poster

Jag som har båt i Stockholmstrakten skulle vilja besöka Tistlarnas Fyrplats denna sommar, handlar om kanske 2 timmars besök där. Har nämligen ambition att besöka Sveriges 100 mest intressanta fyrplatser, har tre kvar och Tistlarna är en av dessa. Har dock inte hittat på nätet någon som kör dit. Min erfarenhet säger att det brukar finnas mindre lokala transportföretag, fiskare, pensionerade fiskare, entusiaster som oftast är kända lokalt, men de hittas inte via webben.

Har kommit till flera fyrplatser på detta sätt.

 

Så jag undrar om någon här känner till en lämplig firma/person som för en skälig kostnad kan ta mig mellan fastlandet och Tistlarna, t&r. Troligen vecka som börjar den 12:e juli (om inte vädret blir helt olämpligt, för i så fall något annat tillfälle denna sommar).

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
6 timmar sedan skrev jan_af_lisoe:

Jag som har båt i Stockholmstrakten skulle vilja besöka Tistlarnas Fyrplats denna sommar, handlar om kanske 2 timmars besök där. Har nämligen ambition att besöka Sveriges 100 mest intressanta fyrplatser, har tre kvar och Tistlarna är en av dessa. Har dock inte hittat på nätet någon som kör dit. Min erfarenhet säger att det brukar finnas mindre lokala transportföretag, fiskare, pensionerade fiskare, entusiaster som oftast är kända lokalt, men de hittas inte via webben.

Har kommit till flera fyrplatser på detta sätt.

 

Så jag undrar om någon här känner till en lämplig firma/person som för en skälig kostnad kan ta mig mellan fastlandet och Tistlarna, t&r. Troligen vecka som börjar den 12:e juli (om inte vädret blir helt olämpligt, för i så fall något annat tillfälle denna sommar).

Det påminner mig om en rolig film jag såg på SVT för några år sedan, den har öven gått i repris, det var en kille som besökte alla platserna som nämns i sjörappoerten, från Kemi fyr hela vägen runt till Nordkoster.... och snabbt gick det också.

 

Om du inte får napp här kan du vända dig till turistbyrån i Kungsbacka, dom kanske känner till någon som kör turer dit ut.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har hört rykte om en på Vrångö som kör folk till Tistlarna.

Till Vrångö åker man "kommunalt" från Saltholmen.

Han kan nog hämta på Saltholmen.

Hör med Börjesson på Donsö http://www.borjessons.se/

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...