Gå till innehåll
tisdag 23 april 2024
Erikol99

OMC V6 vatten i oljan

Rekommendera Poster

Japp. Blir ju mycket påfrestning där ifrån alla håll. Är ju svårt att veta om det finns fler sprickor också... Ska dra i lite kunniga trådar under morgondagen. Men känns som väldigt mycket jobb och pengar att få i nya eller bättre begagnade grejer så måste fundera där på hur jag ska göra... Yes, jag har mekanisk soppa pump. Jag håller till söder om Stockholm. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

En helrenoverad motor kostar ca 37000 bla hos Värmdömotorteknik.

 

En begagnad bilmotor mellan 4-6000 kr på skroten, en massa jobb med marinkonverteringen och säkert ett och annat problem på vägen som ingen tänkt på. Samt skicket okänt.

 

Någon som kan det här är Jonas på JR motorteknik, han brukar vara väldigt hjälpsam över telefon, han håller till i stockholmstrakten.

http://www.jrmt.se/default.htm

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hallå igen forumet!

Är på jakt efter nytt block nu, alternativt ny motor och undrar om jag med min motor utan balansaxel kan sätta i en ny motor med balansaxel? Verkar ju endast som att den får motorn att gå mjukare så det borde ju fungera känns det som. 

 

Vet ni om det finns något annat årsmodellerna emellan som man borde tänka på? Typ olika infästning för limpor eller drev-infästningar eller liknande? 

 

Tack på förhand! 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nu blev jag paff... Idag har jag skruvat isär grejerna igen och det fanns ingen spricka. Snacka om att bilder kan luras ibland.

Ska plocka andra sidan också men nu är jag kluven... Ska tilläggas att det ser hyffsat ut med oljekladd runt lyftargalleriet men det kan ju bero på att geggan har sjunkit undan. Som syntes på mitt tidigare inlägg så ser man hur oljan såg ut precis efter körning.

Men vet inte om det är att chansa på ytligare ett oljebyte nu och se vad som händer? 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...