Gå till innehåll
tisdag 16 april 2024
Matiasl

Större tank till Ryds 510 GTS

Rekommendera Poster

Hej alla,

 

Köpte min första båt idag. Fick en magisk premiärtur på västkusten. 

 

Nu till frågan - Det sitter en 25l tank på båten vilket jag upplever är inte mycket att hurra över, så jag överväger att beställa hem en 42l istället, skall självklart mäta dimensionerna så att den passar: https://www.amazon.se/PLASTIMO-Unisex-PL61987-standard-normal/dp/B00XCIK732/ref=mp_s_a_1_7?dchild=1&keywords=bränsletank&qid=1623273727&sr=8-7

 

Har du bytt ut till en större tank? Vilken då? Hur stor? Du kanske har ägt en likadan båt och klurat fram den bästa lösningen?

 

Alla tips mottages gärna!

 

allt gott

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Varför inte flera 25 liters tankar ? Själv körde jag (RYDS 480S) med 2 tankar när jag skulle köra längre utflykter. Det var exakt vad fick plats i stuvfacket längst bak i båten.

42 liters tank tungt att bära (kanske inte för dig ?).

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Bra input, tänkte mer om man skulle köpa en så stor tank som möjligt och sedan tanka ute vid havs. Pumparna har ju ganska lång räckvidd. Eller, så kanske det blir lättare med två st 25l, får väll åka ut och kontrollmäta så att det får plats.

 

Försöker göra allt så att jag optimerar min tid när man väl åker ut och kan njuta istället för att tänka på soppa :) 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...