Gå till innehåll
fredag 19 april 2024
Dsl

Norsk knapp i clips på rutram, hur lossa?

Rekommendera Poster

Behöver flytta ett par knappar på min ruta men fattar inte riktigt hur jag lossar dem utan att skada för mycket. De sitter med klips liknande länken nedan och har suttit i drygt 20 år så de har grottat in sig en del. Vågar man sticka in en tunn skruvmejsel under och bända tills de lossar?

 

https://www.ostersjokompaniet.se/pub_images/original/IMG_1432-3.jpg

 

 

 

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är det inte såna man skruvar på själva knappen som är gängad, så den åker ut och släpper ”knipet”?

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2021-06-09 vid 20:39 skrev ChristerN:

Är det inte såna man skruvar på själva knappen som är gängad, så den åker ut och släpper ”knipet”?

Tyvärr verkar de inte gå att vrida.

 

Med en skruvmejsel lyckades jag bända loss de 2 clips som skulle flyttas. Ser ut som en popnit från båda hållen så kanske är det enda riktiga sättet att borra ur dem. Det blir ju inte så snyggt under av bändningen.

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Men om du nu har två olika kapell med olika avstånd på knapparna, så varför inte låta dom här sitta och skaffa två till som passar nya kapellet?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
16 minuter sedan skrev ABC:

Men om du nu har två olika kapell med olika avstånd på knapparna, så varför inte låta dom här sitta och skaffa två till som passar nya kapellet?

För att passa andra kapellet behöver jag 9 nya knappar....på varje sida. Varav 6 sitter i gelcoaten.

 

De två jag nu flyttat sitter på rätt ställe för båda kapellen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...