Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
Salten

Synpunkter på Diva 399 har någon seglat dom här?

Rekommendera Poster

Här kommer en till tråd!

 

Som titeln säger, var och tittade på en diva 399 väldigt fin båt men ganska dåligt med höjd överallt förutom i salongen. Är detta typiskt för Diva eller bara just 39:an? Finns ju e Diva 35 men den kanske är samma stil?

 

Hörde något om en Diva 399+ modell som skulle varit 10cm högre överallt det hade gjort mycket. Någon som vet något om det?

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är väl skrovet i sandwich som är frågetecken på de där båtarna om jag minns rätt. Måste undersökas noga att ingen fukt kommit in där. 

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Mm tittat på allt som båtguiden säger, men har aldrig sett en 399+. De kanske gjordes så få?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
5 minuter sedan skrev Salten:

Mm tittat på allt som båtguiden säger, men har aldrig sett en 399+. De kanske gjordes så få?

Det som skiljer mot 399 är 10 cm högre däck enligt Sailguide-länken, så du kan nog utgå från att egenskaperna är väldigt lika i övrigt. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

399+ bara antar jag? 10cm hade gjort mycket dock. Men de säljer väl engång per decenium :p?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)
3 timmar sedan skrev Salten:

399+ bara antar jag? 10cm hade gjort mycket dock. Men de säljer väl engång per decenium :p?

Eftersom 399+ tillverkades mellan 1995 och början av 2000-talet enligt Sailguide så gissar jag att den såldes lite oftare än så. Å andra sidan skulle det förklara varför den slutade att tillverkas 🙂 

Redigerad av Peter_K
  • Gilla 2

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...