Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
Ante79

Renovera badbryggan

Rekommendera Poster

Badbryggan på min gamla pärla ser inte så rolig ut längre. Ska slipa bort allt gammal lack eller vad nu det är på den och sen göra en ny behandling. Vad är det för produkter jag behöver för att få till ett bra resultat. Räcker det med linolja eller måste till några "fancy" produkter med fräna namn? Och är det nån som kan se vad det är för träslag?

 

Tack på förhand.

20210529_115548.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Min badbrygga är i teak och var väldigt ful. Mossig och torrsprucket trä, jag slipade ner med 40 papper ner till trät, sen avslutade jag med 240 papper. Sen har jag bara använt mig utav biltemas Fernissa. Får väl se hur den ser ut efter säsongen men än så länge är den riktigt fin! 20210629_131417.thumb.jpg.10701faf0561c42422b70e8ae95bd8b0.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Precis, det är bara att slipa ner tills trät ser snyggt ut och sedan pensla på mycket tunna lager International Original eller billigare alternativet, Biltemas fernissa. lägg tunna lager med en bra pensel och slipa mellan lagerna. När du senare ska hålla efter så räcker det med att slipa ner en bit av fernissan och lägga på ett tunt tunt lager. Med de tunna lagerna så slipper du rinningar.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Snyggt! Jag missade att kolla vilket datum du hade skrivit det första inlägget🤣.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...