Gå till innehåll
lördag 20 april 2024

Rekommendera Poster

Hej

 

Jag har fixat det mesta på min båt men det är en sak som jag inte riktigt vet hur jag skall fixa.

 

jag har en nimbus Max 2 coupe och som rubriken säger gnisslar det en del i hytten. detta uppstår normalt vid krabb sjö och de små vibrationerna överförs från skrov till hytt.

 

jag tror boven i dramat är rutramarna. Det är aluminium profiler som håller rutorna på  plats, dessa är skruvade.

 

När jag hört gnissel har jag tryckt handen mot rutramen och gnisslet upphör nästan helt. Jag har försökt dra åt skruvarna utan större påverkan på gnisslandet.

 

är det någon med hytt som har haft ett likande problem och lyckats lösa det?

 

efter allt jobb med båten är jag mycket nöjd men detta stör mig.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

I fordonsbranchen monteras det ofta en väldigt tunn textil mellan material för att slippa gnissel. Vet inte var man som konsument Jan köpa det eller om det är möjligt för dig att använda den tekniken.

Vill minnas att de kommer på rulle och är självhäftande tjocklek kanske 0.5mm.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har en rulle filttejp hemma, tror det är en sorts eltejp. Vill minnas jag köpte den på würt. Inte luden som jag skulle vilja men ändå rätt ok. Kanske något att kolla på för dig. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

En annan produkt jag använt i bilar som knarrar är ju butyltejp. Den kan andra ut till rätt tunna trådar och lägga mellan ytor som knarrar och sen återmontera. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack, 

 

Jag har nån sån tejp som jag använt för inredningen men det verkar vara just rutramarna som är kruxet.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...