Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
Fantasia

Ännu en tråd om Kina-värmare

Rekommendera Poster

På grund av den härliga starten på sommaren behövs den mer värme i båten. Det blir en Kina-värmare. 
 

Problemet är att det finns en uppsjö av värmare att köpa, för en kostnad mellan 1000-5000 kr. Men de ser alla likadana ut och har samma beskrivning. 
 

Detta får en att fundera på om det är någon skillnad mellan dem, och hur man i så fall listar ut detta. 
 

Jag tänkte beställa från amazon.se de de verkar skeppa från europeiska lager, så man slipper eBay-skatten. Har även listat ut att en 2kw är mest gynnsamt då man vill ha en som går kontinuerligt för att sänka strömförbrukningen. 

 

I övrigt verkar det stora mankemanget vara att hitta en schysst avgasgenomföring och bygga en bra fästplatta. 
 

Tacksam för erfarenheter och tankar. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ebay har ingen skatt.......

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

För min del tror jag det blir en Eberkopia, Planar 2 kW, när den nuvarande ger upp. 

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
10 timmar sedan skrev Fantasia:

Detta får en att fundera på om det är någon skillnad mellan dem, och hur man i så fall listar ut detta. 

Tyvärr måste du nog köpa en av varje...

...men det kanske inte är någon skillnad.

 

Kinavärmare har många trådar och de flesta verkar nöjda, eller i alla fall inte missnöjda.

Det största problemet verkar vara ljudnivå (kan till stor del fixas med ljuddämpare) och att man måste köpa till relativt dyra däcksgenomföringar och ev. annar båtspecifikt.

Montageinstruktionerna är väl inte heller helt 100, men det går ju att montera enligt Eberspächers instruktion så blir det bra.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...