Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
lasholm

Ny navigationsapp

Rekommendera Poster

Den åkte ut på en gång då, som jag ser det, är en tvingande prenumeration genom att när man startar sin gratis 14 dagarsperiod är tvungen att lägga in en betalningsmetod och måste komma ihåg att säga upp prenumerationen. Är appen så bra så ska "tvånget" inte behövas.

  • Gilla 2

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tja, om det som de skriver på sidan stämmer och inte bara är rent säljsnack så verkar det ju ganska innovativt och bra tycker jag. Och 400 pix om året är ju inte mycket. Däremot att ganska mycket av sidan känns som att den är automatöversatt sänker ju intrycket lite...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

It struck me then that what I was trying to do was “compute” hundreds of different options over time, while the actual “computer” was just showing me pictures.

 

En artikel om Savvy Navvy i Sailing Today.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Testade den, utseendemässigt var den trevlig. Jag kan gilla att någon försöker modernisera sjökort lite, det är ju rätt värdelöst som det är nu imho.

 

Den hade dock usla kartor i Stockholmsområdet tyckte jag, inte i närheten av Navionics Sonarchart osv utan bara standard. Så det duger inte för pengen.

 

Den gjorde även sjukt konstig auto-rutt. 

 

Klart minus för att man inte kan avsluta provperiod och fortsätta använda perioden ut, sånt stör mig.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2 timmar sedan skrev sege:

Testade den, utseendemässigt var den trevlig. Jag kan gilla att någon försöker modernisera sjökort lite, det är ju rätt värdelöst som det är nu imho.

Medhåll! Själv har jag en Simrad NSS evo3 i min båt. Har aldrig haft någon plotter tidigare, men innan jag köpte den så läste jag mycket recensioner och alla prisade den. Jag blev därför väldigt förvånad när jag startade den och kände att hela gränssnittet kändes som att det var hämtat ifrån 90-talet. Helt klart har inte tillverkarna av såna produkter hängt med i utvecklingen, numera är de flesta människor vana vid fräscha och snabba touch-gränssnitt. Så en frisk fläkt är verkligen välbehövligt.

 

Därmed sagt så vore det ju förstås trevligt om något som Savvy Navvy gick att köra på min plotter, men det antar jag att jag kan glömma...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Provade i helgen men tyckte inte den var speciellt bra. Gick inte att välja hur man ville ha båten på sjökortet, stäv upp t.e.x. Ingen "skärm på" och dessutom väldigt odetaljerat sjökort. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...