Gå till innehåll
tisdag 23 april 2024
Susie

Problem med rodret på min Hydra

Rekommendera Poster

Rodret på min Hydra beter sig sämre än förra året. Kan jag ha skadat något vid en grundstötning? Bör jag vara orolig? Vad ska jag göra?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Just nu skrev Susie:

Rodret på min Hydra beter sig sämre än förra året. Kan jag ha skadat något vid en grundstötning? Bör jag vara orolig? Vad ska jag göra?

Om du kan beskriva lite mer hur sämre än förra året är. Det låter som att det inte var bra förra året heller. En lite mer djupdykande beskrivning av problemet så blir det lättare att försöka hjälpa.

Har du/ni/någon gått på grund? Finns någon synlig skada på rodret är bilder till stor hjälp.

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack för snabbt svar - som jag missade eftersom meddelandet hamnade i min e-post skräphög.

Det fanns inget synligt fel på rodret på varvet, men när rodret inte svarade lätt och effektivt misstänkte jag att jag kanske hade förstört något när jag gick på grund i fjol. Nu, när jag har varit ut igen och seglat, har jag inte upplevt rodret som ett problem. Det blev förhoppningsvis bara lite "båthyperkondri" från min sida!  Förlåt att jag tog upp er tid, men ett stort tack för att ni finns.

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
6 timmar sedan skrev Susie:

som jag missade eftersom meddelandet hamnade i min e-post skräphög

Det är där jag brukar hamna... 😏 

 

Vad skönt att det visade sig vara ok.

 

6 timmar sedan skrev Susie:

Förlåt att jag tog upp er tid

Hejsan hoppsan, om tid hade varit ett problem hade i alla fall inte jag hållit till här.

 

Lycka till och ha en skön båtsommar!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...