Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
od5

epoxy / glasfiber fråga botten

Rekommendera Poster

Hej, håller på med det stora jobbet att ta bort all bottenfärg. Hur som har jag på vissa ställen råkat dra lite snett med skapan och dragit bort en del av gelcoaten så att man ser lite av glasfibern och på något annat ställe råkat slipa ned till glasfibern.. 

Min fråga är räcker det att enbart måla över med epoxyprimer? Alla skadorna är under vattenlinjen

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det borde räcka. Primern är vattentät och fäster på glasfiber och polyester. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
3 timmar sedan skrev od5:

Hej, håller på med det stora jobbet att ta bort all bottenfärg. Hur som har jag på vissa ställen råkat dra lite snett med skapan och dragit bort en del av gelcoaten så att man ser lite av glasfibern och på något annat ställe råkat slipa ned till glasfibern.. 

Min fråga är räcker det att enbart måla över med epoxyprimer? Alla skadorna är under vattenlinjen

 

3 timmar sedan skrev Fantasia:

Det borde räcka. Primern är vattentät och fäster på glasfiber och polyester. 

Både ja och nej!

Varken ett lager epoxiprimer eller gelcoat är vattentätt, men det räcker för att skydda glasfibern skulle jag tro. Jag skulle nöja mig med det och sedan gissar jag att du tänkt lägga på någon mottenfärg.

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
9 timmar sedan skrev Mackey:

 

Både ja och nej!

Varken ett lager epoxiprimer eller gelcoat är vattentätt, men det räcker för att skydda glasfibern skulle jag tro. Jag skulle nöja mig med det och sedan gissar jag att du tänkt lägga på någon mottenfärg.

 

 

tack för ditt svar, hade faktiskt inte tänkt lägga på något mer än primer i år, finns det någon riska med det? kommer eventuellt lägga på t-coat om tiden finns

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...