Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
Gpk

Ersätta Bennett hydrauliska trimplan med Bolt elektriska

Rekommendera Poster

Har nu pajat min andra hydrauliska  trimplansmotor på en 5 år gammal båt 

( Flipper 760 DC med M 300 Hp)

märket är Bennett och jag har sett att dom nu har en ersättnings sats med Bolt elektriska kolvar!)

Är det någon som har erfarenhet att byta ut dessa. Är lite svårt att komma åt genomföringarna på insidan av akterspegeln men läser många fördelar med att byta till elektrisk. 
Båten är utrustad med panel med indikator för planens placering men vad jag förstår måste även denna bytas ut. 
 

Söker någon som kan dela med sig av erfarenhet att byta. 
 

peter 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

I förra båten bytte jag rill elektriska, visserligen Lencos, men ändå.

Samma hålbilder, bara att skruva loss de gamla och skruva fast de nya. Även den gamla strömställarpanelen passade. Funkade jättebra och dom var snabbare ön de hydrauliska.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2021-05-09 vid 22:55 skrev Gpk:

Har nu pajat min andra hydrauliska  trimplansmotor på en 5 år gammal båt 

( Flipper 760 DC med M 300 Hp)

märket är Bennett och jag har sett att dom nu har en ersättnings sats med Bolt elektriska kolvar!)

Är det någon som har erfarenhet att byta ut dessa. Är lite svårt att komma åt genomföringarna på insidan av akterspegeln men läser många fördelar med att byta till elektrisk. 
Båten är utrustad med panel med indikator för planens placering men vad jag förstår måste även denna bytas ut. 
 

Söker någon som kan dela med sig av erfarenhet att byta. 
 

peter 

Tips om du även skall byta panelen är att skaffa en Mente Marine som kommer sköta dina trimplan med automatik. De funkar med de flesta trimplan, både elektriska och automatiska.

 

kolla http://www.mente-marine.com för mer info.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...