Gå till innehåll
lördag 20 april 2024
KaptenOscar

Rekommendation marina tapetserare

Rekommendera Poster

Hej,

 

Till nästa år funderar jag på att låta tillverka nya dynor till min Nimbus 28 och även klä om cockpitsoffan. Någon som har bra rekommendationer? Kvalitet på arbetet är förstås lika viktigt som att priset är rimligt.

 

Tack!

 

//Oscar

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
28 minuter sedan skrev KaptenOscar:

Hej,

 

Till nästa år funderar jag på att låta tillverka nya dynor till min Nimbus 28 och även klä om cockpitsoffan. Någon som har bra rekommendationer? Kvalitet på arbetet är förstås lika viktigt som att priset är rimligt.

 

Tack!

 

//Oscar

Inte lätt när du inte talar om VAR i landet du befinner dig....

 

Med "nya dynor" - innebär att skum o.s.v. inte går att återanvända/förbättra utan du vill ha helt nya ?

Min erfarenhet är annars att vilken möbeltapetserare som helst med lätthet kan fixa båtdynor. Att ha dem lokalt på orten med lokala referenser är oftast bättre än att rikta in sig på någon "båtspecifik".

 

Som de sade på den lokala motorrenoveringsfirman när min bekant kom in med topplock till sin TAMD41 och frågade om priset: "Ja, allt som börjar på B är dyrt. Båt och BMW".

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Båten finns i Stockholmsområdet men jag tänkte att det inte spelar någon roll var de sys, jag har inte bråttom så leveranstider är inte ett problem.

 

Ja helt nya dynor är nog behövligt efter 30 år, stunsen i de är nästan helt borta, eller går det att fixa till?

 

Du har säkert rätt i att de flesta kan klara av det men jag tänker att det är bra om de har någon erfarenhet av marina miljöer. De är lite annorlunda än en vanlig soffa, ska tåla väder och vind, skor och vatten men det kanske är vardagsmat för en tapetserare.

 

//Oscar

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

De tapetserare jag anlitat för nya dynor har velat testa dem i båten så skummet blivit rätt. Därav en fördel med lokal förmåga.

 

När det gäller fukthet o.s.v. klär de flesta även om för offentliga miljöer (rationell avtorkning) och i viss mån utemöbler också. Samt husvagnar. Jag upplever att de har stor kompetens när det gäller vad man klär om med. Min lokala tapetserare använde t ex rostfria häftklammer utan att jag ens behövde be henne eller påpeka. Självklart enligt henne.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ok, det kanske blir bäst att ha de nära :)

 

Då får jag ändra min fråga till om någon har en bra erfarenhet av en tapetserare i Stockholmsområdet?

 

//Oscar

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...