Jump to content
Friday 06 August 2021
Brunnsviken

Boatwasher i konkurs :(

Recommended Posts

Fick reda på för ett tag sen att Boatwasher skulle sluta med sina ambassadörsrabatter och tänkte kolla upp hur det går för dem. Nu visar det sig att de försatts i konkurs i börja på april 😫 https://www.allabolag.se/5566407119/boatwasher-sweden-ab

Hoppas verkligen någon kör verksamheten vidare eller de individuella tvättarna vidare. Jag har inga som helst planer på att börja bottenmåla och en skrovduk för min båt skulle gå på över 10000 kr - helt orimligt.   

Verkligen tråkigt!

Ja, hoppas verkligen att tvättarna drivs vidare. 

5 minuter sedan skrev Kane:

Ja, det var tråkigt. Synd att de inte uppdaterar hemsidan.

https://boatwasher.se/

Det kan ju vara så att konkursförvalteren driver företaget vidare och då är det ju onödigt att skylta med att företaget är försatt i konkurs.

De lokala tvättarna/aktörerna finns kanske fortfarande och driver den delen av verksamheten vidare kan man hoppas.

Tyvärr tror jag inte det är så många som driver de där tvättarna själva, det var BoatWasher som stod för driften och båtklubbar/liknande stod för bryggutrymmet. Jag tror/trodde OKQ8 i Islinge på Lidingö var en av de få som driftade sin väldigt nybyggda tvätt själv, men googlar man fram den så ska den bokas via samma system som BoatWasher använde och där finns den inte.. ☹️ Men det kanske är för att säsongen inte startat än.

Är Boatwasher-tvättarna öppna? Tänker främst på Hundudden, Islinge och Fisksätra? 

Det går.inte att boka via Boatwasher i alla fall :(

Det undrar jag också. Man får nog höra av sig till Fisksätra BK och Islinge-macken.

Boatwasher har som sagt gått i KK så de kommer nog inte att öppna bokningen under 2021, gissar jag.

Vi har/hade en Boatwasher på vår båtklubb som vi köpte loss och driver i egen regi. Testa att kontakta klubbarna och marinorna där de låg/ligger och se om de har bokning den vägen?

Borde ju vara guldläge för klubbarna att köpa loss tvättarna till vrakpris, om inte förvaltaren hittar någon som vill driva alltihop.

Tvätten i Vaxholms gästhamn (inte Boatwasher) är öppen.

Hej

Jag var VD för BoatWasher i ca 10 år.
Hösten 2019 blev jag tvungen att lämna BoatWasher av hälsoskäl.

Nu är jag hyfsat på benen och har en anställning på Marina läroverket där jag kan återhämta mig i lagom takt. Bl.a. hjälper jag dem att få igång deras båtbottentvätt igen, se www.batbottentvattenstocksund.se  

Jag hoppas på att med tiden kunna fortsätta mitt havsmiljöarbete för ett giftfritt hav och bekvämare båtliv. Som plattform för detta arbete har jag www.greenantifouling.org som jag skapade 2013 för att bygga kännedom om de giftfria alternativen till giftig bottenfärg.

Följ mig gärna om du vill vara med på min fortsatta resa i och för havsmiljön:
https://www.facebook.com/OddGreenAntifouling eller dra ett mail odd.klofsten@greenantifouling.org.

Tack för att ni pratar så väl om idén att bottentvätta istället för att bottenmåla.

Ha det fint
/Odd :-)