Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
nonneponke

Fylla hål innan plastning

Rekommendera Poster

Tjena. 

Jag har en liten snabb fråga. Har en flipper trimaran som jag håller på att renovera lite på..

Dessa stora dräneringshålen ni ser längs ner, 2st...

Vad är lämpligast att fylla dom med innan plastning? Sedan är det ju tänkt att det ska tillbaks dräneringsplugg igen också. Funkar det att fylla hålen med tex byggskum å låta det stela ordentligt, sedan skära bort överflödiga som kommer ut till en jämn fin yta.. å sedan plasta??

Lite tips tar jag gärna emot.

Vänliga hälsningar

Daniel 

20210428_164511.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

Vi var tvungna att ställvis såga hål i vår SeaRay 270 - för att få loss delar av dynorna.

De hålen fyllde vi med byggskum efter lite tvätt å slipning. Gick kanonfint att plasta mot det sedan.

Om du inte vill fylla hela utrymmet med skum, så börja lite försiktigt längs kanterna och jobba dig inåt - å så en liten extra puff när du kommer till mitten. Skär bort överskottet när det stelnat - typ tunn & smal file kniv.

I vårt fall fick vi sedan fasa av kanterna ca 10 mm runt om ( Dremmel), för att få en slät yta och tätt i skarven.

Lycka till!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det låter ju kanon. Lite det jag misstänkte att man kan göra för att fylla upp.. tack för ett sjysst tips 😉

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...